LOStheULTRAMAR – Foco alAire – BPART a další “Be Part! je dvouletý mezinárodní projekt zahrnující Island, Česko, Mexiko, Itálii, Kanadu a Spojené státy. Využívá umělecký proces jako nástroj na podporu rozvoje občanské společnosti, pocitu sounáležitosti a zviditelnění marginalizovaných skupin.” Pro začátek jsem si vypůjčila definici, která vzešla přímo od dvou žen českého, a neostýchám se říct, i světového tanečního a performativního… Pokračovat ve čtení Z Mexika na Cejl
Svěřte se do péče Bazaar Festivalu.
Devátý ročník tanečního a divadelního festivalu se o své návštěvníky postará poslední březnový víkend. Závěr března už začíná tradičně patřit nezávislé scéně progresivních umělců ze střední a východní Evropy. Devátý ročník tanečního a divadelního Bazaar Festivalu se uskuteční ve dnech 23. až 26. března na vícero místech v Praze. Po dlouhém a omezujícím covidovém období a rok od ruské invaze na Ukrajinu… Pokračovat ve čtení Svěřte se do péče Bazaar Festivalu.
V omamných Cirkopolích
Dychtivé festivalové publikum (komornějšího rázu a z Prahy) se může z fascinujících autorských zpovědí těšit už po deset let. Celou dekádu dramaturgie festivalu Cirkopolis představuje intimně zemětřasné lahůdky, které směle opouští žánrová osidla nového cirkusu a ideově i formálně unikají k odvážným experimentům. Solitérní. Strhující. Originální. S příměsí osamělosti i schopnosti artikulovat své pocity v artistních formátech, ale více arty než artistických. Takové a takoví… Pokračovat ve čtení V omamných Cirkopolích
Planeta božské lásky, nekonečné svobody a sexuální liberté
První Pinkbus proběhl těsně před covidovou epidemií, nikdy nezapomenu na strhující energii a totální vzájemnost, která se mezi performery a diváky vytvořila ve Venuši ve Švehlovce. Ten večer jako by padly všechny stereotypy a bariéry. Bylo jedno kdo, je kdo, šlo o oslavu lidství, vášnivou, drzou, provokující, upřímnou. Za tři roky své existence se stal Pinkbus neodmyslitelnou součástí domácí… Pokračovat ve čtení Planeta božské lásky, nekonečné svobody a sexuální liberté
Macháček na Culture Get-Together 2022
V archivu jsem nalezl svůj příspěvek v rámci Open Mic na konferenci Culture Get-Together 2022. K přečtení je rozšířená verze antimanifestu, „onanohanopisu”, jak je příspěvek skromně nazván. Často chodívám nepřipravený a je to katastrofa. Předpokládám, že to s přípravou nedopadne jinak. Práce v médiích člověka zocelí. Zjistí, že cokoliv řekne, cokoliv provede, kohokoliv inzultuje slovně, vyhrožuje mu vesměs radostnými věcmi, přestože nebo… Pokračovat ve čtení Macháček na Culture Get-Together 2022
Top 3 Emy Šlechtové na Mladi levi 2022
V srpnu jsem měla díky evropskému projektu Create to Connect -> Create to Impact možnost zúčastnit se jako novinářka 25. ročníku festivalu Mladi levi v Lublani. Dramaturgie se zaměřuje především na nezávislou divadelní scénu. Organizátoři z kulturní neziskové instituce Bunker zvou performery, tanečníky, ale i výtvarníky nebo novináře z různých zemí, kterým nabízí mimo honorář možnost propojit se s kolegy… Pokračovat ve čtení Top 3 Emy Šlechtové na Mladi levi 2022
Nela H. Kornetová: Koncept trpícího umělce je blbost
Před nedávnem obdržela Cenu Thálie v kategorii alternativní divadlo, a to i přesto, že se svou mezinárodní nezávislou skupinou T.I.T.S. performance group, jak říká, nepatří tak trochu nikam. Sama je rozkročena mezi českým a norským kontextem obdobně jako mezi různé styly a žánry. V duchu romantického pojetí umění věří, že se jeho prostřednictvím mohou lidé otevírat a že divadlo, které dělá, je… Pokračovat ve čtení Nela H. Kornetová: Koncept trpícího umělce je blbost
30 let konzervatoře Duncan Center (záznam kulatého stolu, 21. 10. 2022)
Podívejte na záznam diskuse, kterou spolupořádala Taneční zóna k třicátému výročí založení konzervatoře Duncan Centre v pardubickém Divadle 29. Rozpravu moderovala naše redaktorka Marcela Magdová. Jejími hosty byli (zleva) Honza Malík, Petr Tyc, Tereza Krejčová a Marta Trpišovská. Videozáznam: Jan Kadlec VIDEO ZDE! ↓
It is time to be real
Inscenace o (ne)svobodě, o generaci Z, sociálních sítích, pohybu všeho druhu, jedné válce, o tom, co nás rozděluje, ale mnohem více o věcech, které nás spojují. Ten příběh dnes zná celý svět a bez ohledu na to, na které straně barikády stojí, se téměř každého člověka (troufám si říct nejen Evropana) silně dotýká. Boom vol. 2 je pokračováním divadelního… Pokračovat ve čtení It is time to be real
Každý má svůj CED
Osobně musím konstatovat, že oslavy třicetin Centra experimentálního divadla splnily předpokládaný účel podobných slavností – vyplavily ze dna paměti vesměs pozitivní vzpomínky, daly pocítit sounáležitost setkávání a připomněly mi, že kvapem stárnu. Protože jsem se účastnila festivalového zahájení platformy Terén a zároveň zažila Divadlo U stolu; chodila jsem na představení projektu Jirka Kniha hledá autora, pamatuji premiéru Trapných… Pokračovat ve čtení Každý má svůj CED