V archivu jsem nalezl svůj příspěvek v rámci Open Mic na konferenci Culture Get-Together 2022. K přečtení je rozšířená verze antimanifestu, „onanohanopisu”, jak je příspěvek skromně nazván. Často chodívám nepřipravený a je to katastrofa. Předpokládám, že to s přípravou nedopadne jinak. Práce v médiích člověka zocelí. Zjistí, že cokoliv řekne, cokoliv provede, kohokoliv inzultuje slovně, vyhrožuje mu vesměs radostnými věcmi, přestože nebo… Pokračovat ve čtení Macháček na Culture Get-Together 2022
Top 3 Emy Šlechtové na Mladi levi 2022
V srpnu jsem měla díky evropskému projektu Create to Connect -> Create to Impact možnost zúčastnit se jako novinářka 25. ročníku festivalu Mladi levi v Lublani. Dramaturgie se zaměřuje především na nezávislou divadelní scénu. Organizátoři z kulturní neziskové instituce Bunker zvou performery, tanečníky, ale i výtvarníky nebo novináře z různých zemí, kterým nabízí mimo honorář možnost propojit se s kolegy… Pokračovat ve čtení Top 3 Emy Šlechtové na Mladi levi 2022
Nela H. Kornetová: Koncept trpícího umělce je blbost
Před nedávnem obdržela Cenu Thálie v kategorii alternativní divadlo, a to i přesto, že se svou mezinárodní nezávislou skupinou T.I.T.S. performance group, jak říká, nepatří tak trochu nikam. Sama je rozkročena mezi českým a norským kontextem obdobně jako mezi různé styly a žánry. V duchu romantického pojetí umění věří, že se jeho prostřednictvím mohou lidé otevírat a že divadlo, které dělá, je… Pokračovat ve čtení Nela H. Kornetová: Koncept trpícího umělce je blbost
30 let konzervatoře Duncan Center (záznam kulatého stolu, 21. 10. 2022)
Podívejte na záznam diskuse, kterou spolupořádala Taneční zóna k třicátému výročí založení konzervatoře Duncan Centre v pardubickém Divadle 29. Rozpravu moderovala naše redaktorka Marcela Magdová. Jejími hosty byli (zleva) Honza Malík, Petr Tyc, Tereza Krejčová a Marta Trpišovská. Videozáznam: Jan Kadlec VIDEO ZDE! ↓
It is time to be real
Inscenace o (ne)svobodě, o generaci Z, sociálních sítích, pohybu všeho druhu, jedné válce, o tom, co nás rozděluje, ale mnohem více o věcech, které nás spojují. Ten příběh dnes zná celý svět a bez ohledu na to, na které straně barikády stojí, se téměř každého člověka (troufám si říct nejen Evropana) silně dotýká. Boom vol. 2 je pokračováním divadelního… Pokračovat ve čtení It is time to be real
Každý má svůj CED
Osobně musím konstatovat, že oslavy třicetin Centra experimentálního divadla splnily předpokládaný účel podobných slavností – vyplavily ze dna paměti vesměs pozitivní vzpomínky, daly pocítit sounáležitost setkávání a připomněly mi, že kvapem stárnu. Protože jsem se účastnila festivalového zahájení platformy Terén a zároveň zažila Divadlo U stolu; chodila jsem na představení projektu Jirka Kniha hledá autora, pamatuji premiéru Trapných… Pokračovat ve čtení Každý má svůj CED
Letní Letná – Hledání tolerance
Barevný, překvapivý, svěží, nespoutaný. Přesně takový byl letošní ročník mezinárodního festivalu nového cirkusu a divadla Letní Letná. V průběhy necelých tří týdnů zněl v Letenských sadech nadšený potlesk, francouzština se téměř stala druhou mateřštinou a do sbírky věrných diváků přibyl nový festivalový kelímek. Zahajujícím souborem 19. ročníku se stal publikem oblíbený švédský Cirkus Cirkör, který se na festival vrátil… Pokračovat ve čtení Letní Letná – Hledání tolerance
Návod pro nezávislou uměleckou scénu?
Umění disponuje schopností nacházet jazyk, vlastně nekonečné množství jazyků, skrze které lze poznávat svět a učit se, chápat jeho zákonitosti jak na individuálně, tak kolektivně. Estetický zážitek představuje zkušenost, která se může výrazně zapsat do našeho mimouměleckého života, pozměnit perspektivu, se kterou nazíráme na své okolí, může nám zprostředkovat pocity socializace i izolace, může být momentem procitnutí… Pokračovat ve čtení Návod pro nezávislou uměleckou scénu?
A pak jsem dostal nápad, že si půjdu zaběhat
Čas je nedostatkové zboží. Je ho málo a je drahý. Měřím dobu, za který doběhnu do práce, hodiny, které ještě můžu prospat, minuty do odjezdu tramvaje i vteřiny než se mi uvaří snídaně. Dělám to automaticky, a i když nesnáším matematiku, neustále počítám. Nejraději bych nepočítala nic, ale jde to vůbec? Tak bychom stihli všechno, co chceme a neměli… Pokračovat ve čtení A pak jsem dostal nápad, že si půjdu zaběhat
Dobré jitro pane Samso
Představitel Řehoře Samsy Ondřej Vinklát si na scéně připravuje svůj malý Dogville . — osobní prostor rámovaný bílou gafou na černém baletizolu. Půdorys bezpečného útočiště, které se promění v noční můru, místo manipulace, pokrytectví a prizmatem stavby klasického dramatu i k závěrečné katastrofě. Dogville. Až na to, že jde o pohybovou interpretaci Proměny Franze Kafky. Dobrovolně přistupuji na proměnu, tedy metamorfózu… Pokračovat ve čtení Dobré jitro pane Samso