„Ne‑príbeh ukazuje, jak tělo může „mlčet“ svým pohybem – setkává se s bariérou, opakuje pohyby tam a zpět, jako by se snažilo zastavit příběh. Juraj Korec v instalaci a navazujícím jevištním projektu Príbeh otevírá otázku: existuje fyzické gesto bez významu? Složité, minimalistické, hluboké – tato choreografie vybízí diváka ke klidnému, ale intenzivnímu zaměření na tělo jako na subjekt i objekt. Videotrailer nabízí možnost… Pokračovat ve čtení Video týdne: Yuri Korec & Co.: NE-PRÍBEH
V Lysistrata reloaded se bojuje proti válce čistě ženskými zbraněmi.
Na začátku června se v prostoru Venuše ve Švehlovce konala premiéra „pohybové femme komedie“ Lysistrata Reloaded s podtitulem „No peace? No sex!“. Produkčně tuto inscenaci zaštituje produkce Živá tvorba, iniciativa ovšem vzešla zejména od bývalé studentky konzervatoře Duncan Centre Emmy Fialy a dramaturgyně Kateřiny Jonášové. Režijní vedení této skupiny mladých performerů z různých oborů zaštítila Viktorie Čermáková, výsledná inscenace však vznikala jako skutečně kolektivní tvůrčí proces.… Pokračovat ve čtení V Lysistrata reloaded se bojuje proti válce čistě ženskými zbraněmi.
Video týdne: Slovak Dance Platform Divadlo Štúdio tanca/Med a prach: RE_MEMBER
Ponořte se do emotivního tance, který hledá odpovědi na otázky: Kam utíkáte? Proč křičíte? Toto představení, prezentované 30. května 2025, kombinuje expresivní pohybové vyprávění se syrovou lidskou emocí. Autentické, intenzivní a uváděné v Divadelním Studiu Tanca, “MED A PRACH: RE_MEMBER” nabízí hluboký zážitek – připravený vás konfrontovat se svými vlastními strachy a vzpomínkami.
Video týdne: Jungle
Jungle 정글 je sugestivní choreografie Kim Sungyonga pro Korea National Contemporary Dance Company, která diváka vtahuje do neklidného a tajemného světa džungle. Šestnáct tanečníků a tanečnic vyniká v pohybově precizním díle, jež kombinuje siluety, stíny a zvuk v hypnotickém rytmu přírody i lidského nitra. Trailer přináší vizuálně působivou ochutnávku představení, které bude uvedeno na letošním festivalu Tanz im August v Berlíně.
Čí jsou Rauovy děti?: Skoroodpověď
Série polemických textů reflektuje a problematizuje inscenaci Medea’s Children švýcarského režiséra Mila Raua uvedenou v rámci festivalu Pražské křižovatky 9. listopadu 2024. Texty obsahují kritické recenze, polemiky i autorský rozhovor s režisérem. Jádrem reflexe je napětí mezi uměleckou inovací a etickými otázkami práce s dětskými herci, explicitním zobrazením násilí a reinterpretací antické tragédie v současném kontextu. Texty Aleny Sarkissian, Veroniky Holečkové, Pavla Janouška,… Pokračovat ve čtení Čí jsou Rauovy děti?: Skoroodpověď
Čí jsou Rauovy děti, pane Rau?
Soubor šesti textů, které vznikly v reakci na inscenaci Medea’s Children režiséra Mila Raua uvedenou na festivalu Pražské křižovatky 2024, představuje široké spektrum kritických přístupů a názorových stanovisek k uměleckým i etickým aspektům tohoto provokativního divadelního díla. Autoři textů – Alena Sarkissian, Pavel Janoušek, Vladimír Hulec, Veronika Holečková a znovu Pavel Janoušek (ve „Skoroodpovědi“) – se věnují jak formálním inovacím inscenace, tak… Pokračovat ve čtení Čí jsou Rauovy děti, pane Rau?
Čí jsou Rauovy děti?: Divadlo jako hra i zrcadlo
Soubor šesti textů, které vznikly v reakci na inscenaci Medea’s Children švýcarského režiséra Mila Raua uvedenou na festivalu Pražské křižovatky 2024, představuje široké spektrum kritických přístupů a názorových stanovisek na umělecké a etické aspekty tohoto kontroverzního divadelního díla. Autoři textů – Alena Sarkissian, Pavel Janoušek, Vladimír Hulec, Veronika Holečková a Pavel Janoušek (znovu v „Skoroodpovědi“) – se věnují jak… Pokračovat ve čtení Čí jsou Rauovy děti?: Divadlo jako hra i zrcadlo
Čí jsou Rauovy děti?: Etika a symbolika
Série polemických textů reflektuje a problematizuje inscenaci Medea’s Children švýcarského režiséra Mila Raua uvedenou v rámci festivalu Pražské křižovatky 9. listopadu 2024. Texty obsahují kritické recenze, polemiky i autorský rozhovor s režisérem. Jádrem reflexe je napětí mezi uměleckou inovací a etickými otázkami práce s dětskými herci, explicitním zobrazením násilí a reinterpretací antické tragédie v současném kontextu. Texty Aleny Sarkissian, Veroniky Holečkové, Pavla Janouška, Vladimíra Hulce… Pokračovat ve čtení Čí jsou Rauovy děti?: Etika a symbolika
Kdo to vlastně tančil?
V rámci festivalu Slovenská tanečná platforma 2025 uvedl Michal Heriban 29. května v bratislavském Štúdiu 12 své introspektivní taneční sólo Ja som placebo. V této fyzicky náročné a sémanticky vrstevnaté performanci zkoumá vliv podvědomí, paměti a návyků na naše vnímání sebe sama a okolního světa. Slovenského choreografa a tanečníka Michala Heribana známe v Čechách z působení v souboru Jany Burkiewiczové Burki & Com (The Sun, 2024), a Lenka Vagnerová… Pokračovat ve čtení Kdo to vlastně tančil?
„Soutok“ kulturních vjemů jako argument proti etnocentrismu: Confluence Angely Nwagbo
Téma 28. ročníku Divadelní flóry „Rovnost“ přineslo širokou škálu možných perspektiv nahlížení na toto téma a konkrétních oblastí, kde se tato idea může jevit problematicky dosažitelná. Mimo jiné do této mozaiky výpovědí zapadla i autorská taneční inscenace performerky Angely Nwagbo CONFLUENCE, uvedená 12. května 2025 v S‑klubu v Olomouci jakožto součást tanečně-pohybové linky festivalového programu. Inscenace, která vzešla z autorčiny… Pokračovat ve čtení „Soutok“ kulturních vjemů jako argument proti etnocentrismu: Confluence Angely Nwagbo