Vyjdu z lesa, vyjmu páteř ze svého hřbetu a budu ji mít místo meče

Taneč­­ně-diva­­­del­­ní insce­na­ce Vyjdu z lesa, vyjmu páteř ze své­ho hřbe­tu a budu ji mít mís­to meče v cho­re­o­gra­fii a režii Tere­zy Krčá­lo­vé měla pre­mi­é­ru 8. 9. 2023, a 15. 12. 2024 bude­te mít jed­nu z posled­ních pří­le­ži­tos­tí k její­mu shléd­nu­tí. Je posta­ve­na na šest­nác­ti scé­nách dra­ma­tic­ké před­lo­hy bělo­rus­ké dra­ma­tič­ky, vystu­pu­jí­cí pod pseu­do­ny­mem noname67, a je syro­vá, suro­vá a osl­ni­vá: „Pra­vi­dla pra­vo­pi­su a inter­punk­ci dodr­žu­ju jen… Pokra­čo­vat ve čte­ní Vyjdu z lesa, vyjmu páteř ze své­ho hřbe­tu a budu ji mít mís­to meče

Video týdne: Marco da Silva Ferreira, Carcaça 

Měst­ské pohy­by a folklor­ní inspi­ra­ce. Tem­po se doslo­va zrych­lu­je, když se deset taneč­ní­ků sou­bo­ru Car­ca­ça vrh­ne do ener­gic­ké a slo­ži­té prá­ce nohou v cho­re­o­gra­fii Mar­ca da Sil­vy Ferre­i­ra­se. Hyb­rid­ní taneč­ní styl, v němž se pro­po­ju­jí měst­ské for­my tan­ce s folklor­ní­mi taneč­ní­mi tra­di­ce­mi, vás vtáh­ne do ener­gic­ké­ho, ryt­mic­ké­ho a inten­ziv­ní­ho taneč­ní­ho zážit­ku. Těla taneč­ní­ků se spo­ju­jí v živé, intu­i­tiv­ní a kar­ne­va­lo­vé vlně pohy­bu. Hudeb­ně taneč­ní­ky dopro­vá­ze­jí… Pokra­čo­vat ve čte­ní Video týd­ne: Mar­co da Sil­va Ferre­i­ra, Carcaça 

Postavme se na odpor: Za svobodnou kulturu

Váže­ní poslan­ci Evrop­ské­ho par­la­men­tu,Váže­ná paní před­sed­ky­ně Evrop­ské­ho par­la­men­tu Rober­to Met­so­lo,Váže­ná paní před­sed­ky­ně Výbo­ru pro kul­tu­ru a vzdě­lá­vá­ní Nelo Riehl, my, níže pode­psa­né kul­tur­ní insti­tu­ce a uměl­ci z celé Evro­py, jsme hlu­bo­ce zne­po­ko­je­ni sou­čas­ným děním v kul­tur­ní poli­ti­ce mno­ha člen­ských stá­tů EU. V Maďar­sku byl kul­tur­ní sek­tor z vel­ké vět­ši­ny již dáv­no donu­cen při­způ­so­bit se novým medi­ál­ním záko­nům a roz­počto­vým škr­tům, nyní však dochá­zí… Pokra­čo­vat ve čte­ní Postav­me se na odpor: Za svo­bod­nou kulturu

Ohromit teens tancem? Představení On/ Off to s přehledem dokázalo!

V taneč­ním stu­diu Ago­ra de la dan­se v srd­ci kul­tur­ní čtvr­ti Mon­tré­a­lu se roz­to­čil roz­měr­ný běžec­ký pás a na něj vysko­či­li čty­ři taneč­ní­ci ve skvě­lé for­mě. Není řeč o před­sta­ve­ní Run­ners z pro­duk­ce Cirk La Puty­ka, ale o svě­ží cho­re­o­gra­fii s názvem On/Off tvůr­ce Jacque­se Pou­­­li­­na-Deni­­se. Funkč­ní pro­po­je­ní atrak­tiv­ní­ho taneč­ní­ho slov­ní­ku s hudeb­ní kom­po­zi­cí a situ­ač­ní dra­ma­tur­gií kata­pul­to­va­lo On/Off k upřím­né­mu obdi­vu. Ostat­ně, plný sál divá­ků v teens věku ohro­me­ně… Pokra­čo­vat ve čte­ní Ohro­mit teens tan­cem? Před­sta­ve­ní On/ Off to s pře­hle­dem dokázalo!

Petra Kolářová: Tělo jako „pohyblivá socha“ v díle francouzského mima Étienna Decroux 

12. 12. 2024 | 17.00 h | Pra­haMěst­ská knihov­na v Pra­ze | Mari­án­ské náměs­tí 1 | vstup vol­ný Herec a mim Éti­en­ne Decroux (1898 — 1991) se nechá­val čas­to sly­šet: “kdy­bych nebyl mimem, byl bych socha­řem.“ Jako tvůr­ce tzv. těles­né­ho mima (mime cor­po­rel) kla­dl do cen­t­ra pozor­nos­ti výraz těla, a to na úkor tvá­ře a rukou, jak bylo zvy­kem v tra­dič­ní pan­to­mi­mě. Inspi­ro­val… Pokra­čo­vat ve čte­ní Pet­ra Kolá­řo­vá: Tělo jako „pohyb­li­vá socha“ v díle fran­couz­ské­ho mima Éti­en­na Decroux 

Video týdne: Lali Ayguadé: Together to get there

Tea­ser úspěš­né cho­re­o­gra­fie Aki­ry Yoši­dy a Lali Aygu­a­dé Toge­ther To Get The­re Režie & inter­pre­ta­ce: Aki­ra Yoshi­da & Lali Aygu­a­dé  Hud­ba: Dodi Bete­ille Light Desing: Fer­min Izko  Asi­s­tent dra­ma­tur­gie: Jor­di Ori­ol Kos­tým­ní návrhy: Ferran Casanova

Básnění. Běsnění. NORMA 24

Foto: Adéla Vosičková

Fes­ti­val NORMA se po roz­lou­če­ní s ost­rav­ský­mi kuli­sa­mi letos potře­tí konal v pro­sto­rách praž­ské­ho Veletrž­ní­ho palá­ce, kon­krét­ně v kata­kom­bách obý­va­ný­mi Stu­di­em Hrdi­nů. Dra­ma­turg Jan Horák jakož­to vedou­cí osob­nost diva­dla i fes­ti­va­lu nadá­le dbá, aby fun­go­val jako mezi­ná­rod­ní medi­á­tor / kul­tur­ní kurá­tor a v rám­ci fes­ti­va­lu pre­zen­to­val domá­cí i pol­ské tvůr­ce, ale také jejich prů­ni­ky v původ­ní tvor­bě Stu­dia Hrdi­nů.  Ješ­těw evo­lu­ci­náwem Dob­rá… Pokra­čo­vat ve čte­ní Bás­ně­ní. Běs­ně­ní. NORMA 24

Publikováno
V rubrikách Recenze

Recept N.a.T.o. na klaunský aktivismus

Co se sta­ne, když spo­jí­te občan­ský akti­vis­mus se vší jeho tou­hou po pozi­tiv­ní pro­mě­ně spo­leč­nos­ti s klaun­stvím? Už dru­hým rokem na tuto otáz­ku hle­dá odpo­vě­di mezi­ná­rod­ní pro­jekt N.A.Toˇ– Nose Assem­bly for Tomorrowˇ, na kte­rém jsem se jako spo­lu­or­ga­ni­zá­tor podí­lel. Kro­mě ini­ci­á­tor­ské­ho kolek­ti­vu tYhle se do orga­ni­za­ce těch­to klaun­sko-akti­­vis­­tic­­kých setká­ní zapo­ji­lo Diva­dlo utla­čo­va­ných Vídeň a Maďar­ská žong­lér­ská aso­ci­a­ce… Pokra­čo­vat ve čte­ní Recept N.a.T.o. na klaun­ský aktivismus

Video týdne: Mucha Muchacha: Selfi

Pro­jek­ce vytvo­ře­ná a sesta­ve­ná v tvůr­čím pro­sto­ru SELFI uměl­ky­ně Daryi Von Ber­ner v rám­ci haly ‚Abier­to­Xob­ras’ v pro­sto­rách Mata­de­ro v Mad­ri­du v roce 2017. Toto dílo se zabý­vá otáz­kou iden­ti­ty jed­not­liv­ce a její výpo­vě­dí v moder­ní době. Obje­vu­jí se tři těla, kte­rá koexis­tu­jí v nava­zu­jí­cím dia­lo­gu. Během hle­dá­ní jed­not­liv­ce se do cen­t­ra pozor­nos­ti dostá­va­jí sochy a obra­zy, v nichž se setká­vá tra­di­ce a sou­čas­nost, aby se v nich… Pokra­čo­vat ve čte­ní Video týd­ne: Mucha Mucha­cha: Selfi

Shift a Roots: Lali Ayguadé

Cha­risma­tic­ká kata­lán­ská cho­re­o­gra­f­ka Lali Aygu­a­dé při­pra­vi­la během měsíč­ní­ho zkou­še­ní se stu­dent­ka­mi a stu­den­ty 4., 5. a 6. roč­ní­ku dvě cho­re­o­gra­fie, Shift (4. roč.) a Roots (5. a 6. roč.), a obě byly per­fekt­ní, pohy­bo­vě skvě­le zvlád­nu­té, s mno­ha výraz­ný­mi talen­ty. V krás­ném čis­tém blac­kbo­xu Diva­dla Dun­can Cen­t­re jsme měli pří­le­ži­tost sle­do­vat pocti­vou prá­ci plnou „super­be­au­ti­ful ener­gy”, jak svý­mi slo­vy vyjá­d­ři­la spo­lu­prá­ci se… Pokra­čo­vat ve čte­ní Shift a Roots: Lali Ayguadé