Petra Kolářová: Tělo jako „pohyblivá socha“ v díle francouzského mima Étienna Decroux 

12. 12. 2024 | 17.00 h | Pra­haMěst­ská knihov­na v Pra­ze | Mari­án­ské náměs­tí 1 | vstup vol­ný Herec a mim Éti­en­ne Decroux (1898 — 1991) se nechá­val čas­to sly­šet: “kdy­bych nebyl mimem, byl bych socha­řem.“ Jako tvůr­ce tzv. těles­né­ho mima (mime cor­po­rel) kla­dl do cen­t­ra pozor­nos­ti výraz těla, a to na úkor tvá­ře a rukou, jak bylo zvy­kem v tra­dič­ní pan­to­mi­mě. Inspi­ro­val… Pokra­čo­vat ve čte­ní Pet­ra Kolá­řo­vá: Tělo jako „pohyb­li­vá socha“ v díle fran­couz­ské­ho mima Éti­en­na Decroux 

Video týdne: Lali Ayguadé: Together to get there

Tea­ser úspěš­né cho­re­o­gra­fie Aki­ry Yoši­dy a Lali Aygu­a­dé Toge­ther To Get The­re Režie & inter­pre­ta­ce: Aki­ra Yoshi­da & Lali Aygu­a­dé  Hud­ba: Dodi Bete­ille Light Desing: Fer­min Izko  Asi­s­tent dra­ma­tur­gie: Jor­di Ori­ol Kos­tým­ní návrhy: Ferran Casanova

Básnění. Běsnění. NORMA 24

Foto: Adéla Vosičková

Fes­ti­val NORMA se po roz­lou­če­ní s ost­rav­ský­mi kuli­sa­mi letos potře­tí konal v pro­sto­rách praž­ské­ho Veletrž­ní­ho palá­ce, kon­krét­ně v kata­kom­bách obý­va­ný­mi Stu­di­em Hrdi­nů. Dra­ma­turg Jan Horák jakož­to vedou­cí osob­nost diva­dla i fes­ti­va­lu nadá­le dbá, aby fun­go­val jako mezi­ná­rod­ní medi­á­tor / kul­tur­ní kurá­tor a v rám­ci fes­ti­va­lu pre­zen­to­val domá­cí i pol­ské tvůr­ce, ale také jejich prů­ni­ky v původ­ní tvor­bě Stu­dia Hrdi­nů.  Ješ­těw evo­lu­ci­náwem Dob­rá… Pokra­čo­vat ve čte­ní Bás­ně­ní. Běs­ně­ní. NORMA 24

Publikováno
V rubrikách Recenze

Recept N.a.T.o. na klaunský aktivismus

Co se sta­ne, když spo­jí­te občan­ský akti­vis­mus se vší jeho tou­hou po pozi­tiv­ní pro­mě­ně spo­leč­nos­ti s klaun­stvím? Už dru­hým rokem na tuto otáz­ku hle­dá odpo­vě­di mezi­ná­rod­ní pro­jekt N.A.Toˇ– Nose Assem­bly for Tomorrowˇ, na kte­rém jsem se jako spo­lu­or­ga­ni­zá­tor podí­lel. Kro­mě ini­ci­á­tor­ské­ho kolek­ti­vu tYhle se do orga­ni­za­ce těch­to klaun­sko-akti­­vis­­tic­­kých setká­ní zapo­ji­lo Diva­dlo utla­čo­va­ných Vídeň a Maďar­ská žong­lér­ská aso­ci­a­ce… Pokra­čo­vat ve čte­ní Recept N.a.T.o. na klaun­ský aktivismus

Video týdne: Mucha Muchacha: Selfi

Pro­jek­ce vytvo­ře­ná a sesta­ve­ná v tvůr­čím pro­sto­ru SELFI uměl­ky­ně Daryi Von Ber­ner v rám­ci haly ‚Abier­to­Xob­ras’ v pro­sto­rách Mata­de­ro v Mad­ri­du v roce 2017. Toto dílo se zabý­vá otáz­kou iden­ti­ty jed­not­liv­ce a její výpo­vě­dí v moder­ní době. Obje­vu­jí se tři těla, kte­rá koexis­tu­jí v nava­zu­jí­cím dia­lo­gu. Během hle­dá­ní jed­not­liv­ce se do cen­t­ra pozor­nos­ti dostá­va­jí sochy a obra­zy, v nichž se setká­vá tra­di­ce a sou­čas­nost, aby se v nich… Pokra­čo­vat ve čte­ní Video týd­ne: Mucha Mucha­cha: Selfi

Shift a Roots: Lali Ayguadé

Cha­risma­tic­ká kata­lán­ská cho­re­o­gra­f­ka Lali Aygu­a­dé při­pra­vi­la během měsíč­ní­ho zkou­še­ní se stu­dent­ka­mi a stu­den­ty 4., 5. a 6. roč­ní­ku dvě cho­re­o­gra­fie, Shift (4. roč.) a Roots (5. a 6. roč.), a obě byly per­fekt­ní, pohy­bo­vě skvě­le zvlád­nu­té, s mno­ha výraz­ný­mi talen­ty. V krás­ném čis­tém blac­kbo­xu Diva­dla Dun­can Cen­t­re jsme měli pří­le­ži­tost sle­do­vat pocti­vou prá­ci plnou „super­be­au­ti­ful ener­gy”, jak svý­mi slo­vy vyjá­d­ři­la spo­lu­prá­ci se… Pokra­čo­vat ve čte­ní Shift a Roots: Lali Ayguadé

Vyšel Dance Context Journal: První číslo odborné tanečněvědné ročenky

Kole­gy­ně a kole­go­vé z Dan­ce Con­text při­pra­vi­li prv­ní čís­lo prv­ní­ho roč­ní­ku dlou­ho oče­ká­va­né odbor­né ročen­ky, v níž pod vede­ním taneč­ní věd­ky­ně s mezi­ná­rod­ní­mi zku­še­nost­mi i repu­ta­cí Pet­ry Dotla­či­lo­vé, a nemé­ně zku­še­né věd­ky­ně Zuza­ny Rata­jo­vé, umož­ňu­jí čes­ké­mu taneč­ní­mu milieu odbor­ný vhled do sou­čas­né taneč­ní pro­ble­ma­ti­ky. Dan­ce Con­text Jour­nal je peri­o­di­kum vydá­va­né čes­kou orga­ni­za­cí Dan­ce Con­text z.ú., kte­ré nava­zu­je na před­cho­zí edič­ní řadu… Pokra­čo­vat ve čte­ní Vyšel Dan­ce Con­text Jour­nal: Prv­ní čís­lo odbor­né taneč­něvěd­né ročenky

Když se jezdec stane koněm. Para Cuatro Jinetes

Dra­ma­tur­gic­ky výji­meč­ný a při­taž­li­vý 28. roč­ník fes­ti­va­lu Bra­ti­sla­va v pohy­be se zavr­šil fúzí fok­ló­ru a sou­čas­né­ho tan­ce v podá­ní špa­něl­ské­ho sou­bo­ru Mucha Mucha­cha, jehož čty­ři cho­re­o­gra­f­ky a inter­pret­ky vyprá­vě­jí pří­běhy na hra­ni­ci fik­ce a sku­teč­nos­ti, fabu­lu­jí o ibiz­ských vli­vech na slav­né Beat­les, neboť „his­to­rič­ky nám vypra­vu­jí o tom, co se sta­lo, ale bás­níř­ky, ty hovo­ří o tom, co by se moh­lo stát.” A na pome­zí… Pokra­čo­vat ve čte­ní Když se jez­dec sta­ne koněm. Para Cua­tro Jinetes

Bílý králík se prohnal Akropolí. Last Dance a Ark Rave Session

Tere­za Ondro­vá: Last Dan­ce © Voj­těch Brt­nic­ký Tem­po­ra­ry Collecti­ve uve­dl v Palá­ci Akro­po­lis 19. lis­to­pa­du dvojdíl­ný a dvou­do­mý večer, dýcha­jí­cí piet­ním a medi­ta­tiv­ním kli­dem Last Dan­ce Tere­zy Ondro­vé a Pet­ry Tej­no­ro­vé, a pono­rem do mys­li těla a orga­nis­mu lid­ské­ho spo­le­čen­ství s ame­ric­kým taneč­ní­kem, usa­ze­ným a půso­bí­cím v Amster­da­mu, Con­no­rem Schu­ma­che­rem a jeho Ark Rave Sessi­on. Bílý krá­lík nás vzal za ruku, a pro­ve­dl krá­li­čí norou až… Pokra­čo­vat ve čte­ní Bílý krá­lík se pro­hnal Akro­po­lí. Last Dan­ce a Ark Rave Session

Art Grand Slam

Umě­lec­ká plat­for­ma Sport in Art orga­ni­zu­je již dru­hý roč­ník výstav­ní­ho pro­jek­tu Art Grand Slam. Kurá­tor­kou letoš­ní­ho roč­ní­ku je his­to­rič­ka umě­ní a peda­gož­ka Mar­ti­na Vít­ko­vá, kte­rá zvo­li­la jako prvek spo­ju­jí­cí sport a umě­ní téma Para­lel­ní dimen­ze. Výsta­vu děl dese­ti reno­mo­va­ných uměl­ců dopl­ní svý­mi poči­ny mla­dí tvůr­ci, kte­ří se při­hlá­sí do open callu a jejichž vizu­ál­ní díla budou do pro­jek­tu… Pokra­čo­vat ve čte­ní Art Grand Slam