Vlámský taneční soubor Ultima Vez je pravidelným hostem Divadla Archa, takže už jsme poměrně zvyklí, že choreograf Wim Vandekeybus představuje novinky téměř záhy po premiéře. Přesto se pokaždé jedná o velkou událost, kterou si málokdo nechá ujít. V polovině února soubor přijel s inscenací Speak low if you speak love…, která měla premiéru v červenci 2015. Čtyři vyprodaná představení… Pokračovat ve čtení Namlouvací rituály Ultimy Vez
Ceny České divadelní DNA
Slavnostní Galavečer Cen České divadelní DNA proběhne v divadle ARCHA 22. 2. 2016 od 20:00. Ve spolupráci s partnerskými organizacemi kulturní network Nová síť předá 5 cen ve třech kategoriích.
Malá inventura 2016
Festival Malá inventura rekapituluje nejvýraznější počiny nového divadla za uplynulý rok. Řadí se tak k událostem, které poutají pozornost i za hranicemi České republiky. Letos se do Prahy sjede více než 70 regionálních i zahraničních divadelních profesionálů. Cílem festivalu je podpořit cirkulaci projektů, prezentace české kultury v zahraničí a v neposlední řadě kulturní networking.
Smrtí to nekončí, možná znovu začíná.
Balet Národního divadlo Brno patří v posledních dvou letech k souborům, které stojí za pozornost. Tento fakt nastartovalo uvedení inscenace Game over (koncem sezóny 2013/2014), která otevřela příležitost mladým choreografům a tanečníkům nejen z řad NdB, ukázat divákům jednu z alternativ české contemporary tvorby. Následoval neoklasický počin Mária Radačovského Black and White a pro tuto chvíli linie výrazně úspěšných titulů vrcholí… Pokračovat ve čtení Smrtí to nekončí, možná znovu začíná.
Pochopení vyjímečných
Téma choreografie Entropy #251, tedy Mít odvahu být outsiderem, dostal Jiří Bartovanec zadáno. Je mu ale více než vlastní, a tak ho zpracovává ve velmi intimní, autobiografickou výpověď. I run, I sweat, I dance je mimo jiné napsáno křídou na tmavém baletizolu jako na tabuli, kterou Jiří při tanci smývá potem svého těla. Jeho pot, jeho vyčerpání, únava, tápání… Pokračovat ve čtení Pochopení vyjímečných
IMAGINE THAT YOU ARE NOT ALONE
Rozhovor s Jiřím Bartovancem o samotě, o lidskosti i o strachu.
Být černým koněm
Ve stejný den, kdy porota České taneční platformy zveřejnila program, který v dubnu s velkou parádou nabídne divákům a zahraničním hostům, coby „výběr z hroznů“ české taneční scény, uvádí ve studiu Alta Lenka Vagnerová choreografii Dark Horse, čtyři roky staré (!) sólo pro Fanny Barrouquére. Tuto koincidenci uvádím v jednom odstavci proto, že Lenka Vagnerová a její nejnovější choreografie Gossip na… Pokračovat ve čtení Být černým koněm
Čtyři chlapi ve skafandrech, světlo a kouř ještě zážitek nedělají
Po historických reminiscencích ať už v řádu fikčního světa, mystifikace či „autorského pomníku“ se divadlo Vosto5 vrhlo na pole vědeckofantastické. V novém zážitkovém sci-fi dramatu Kolonizace, které představilo v pražské Arše, se mělo inspirovat samotným prostorem divadla, evolucí a československými sci-fi komiksy.
Bez mrknutí oka vraždí a křísí Krista
Pábitelé znovuobjevující staré všední předměty, jimž na jevišti vrací krásu a dávají nový smysl a význam, i tak můžeme vnímat skupinu netradičních umělců, vystupujících pod názvem Handa Gote research & development. V divadle Alfred ve dvoře, které nad nimi drží ochrannou ruku, uvádí tito scéničtí alchymisté novou inscenaci Erben: Sny.
Labutí jezero nahulaté hambaté. Skoro.
Technologie neustále pronikají do umění, stávají se součástí okázalých experimentů, ale nutně to nemusí znamenat, že výsledek dopadá vždycky jako přirozené splynutí živého a umělého materiálu.