Namlouvací rituály Ultimy Vez

Vlám­ský taneč­ní sou­bor Ulti­ma Vez je pra­vi­del­ným hos­tem Diva­dla Archa, tak­že už jsme poměr­ně zvyklí, že cho­re­o­graf Wim Van­de­key­bus před­sta­vu­je novin­ky téměř záhy po pre­mi­é­ře. Přes­to se pokaž­dé jed­ná o vel­kou udá­lost, kte­rou si málo­kdo nechá ujít. V polo­vi­ně úno­ra sou­bor při­jel s insce­na­cí Spe­ak low if you spe­ak love…, kte­rá měla pre­mi­é­ru v čer­ven­ci 2015. Čty­ři vypro­da­ná před­sta­ve­ní… Pokra­čo­vat ve čte­ní Namlou­va­cí ritu­á­ly Ulti­my Vez

Publikováno
V rubrikách Recenze

Ceny České divadelní DNA

Slav­nost­ní Gala­ve­čer Cen Čes­ké diva­del­ní DNA pro­běh­ne v diva­dle ARCHA 22. 2. 2016 od 20:00. Ve spo­lu­prá­ci s part­ner­ský­mi orga­ni­za­ce­mi kul­tur­ní network Nová síť pře­dá 5 cen ve třech kategoriích.

Publikováno
V rubrikách Aktuality

Malá inventura 2016

Fes­ti­val Malá inven­tu­ra reka­pi­tu­lu­je nej­vý­raz­něj­ší poči­ny nové­ho diva­dla za uply­nu­lý rok. Řadí se tak k udá­los­tem, kte­ré pou­ta­jí pozor­nost i za hra­ni­ce­mi Čes­ké repub­li­ky. Letos se do Pra­hy sje­de více než 70 regi­o­nál­ních i zahra­nič­ních diva­del­ních pro­fe­si­o­ná­lů. Cílem fes­ti­va­lu je pod­po­řit cir­ku­la­ci pro­jek­tů, pre­zen­ta­ce čes­ké kul­tu­ry v zahra­ni­čí a v nepo­sled­ní řadě kul­tur­ní networking.

Publikováno
V rubrikách Aktuality

Smrtí to nekončí, možná znovu začíná.

Balet Národ­ní­ho diva­dlo Brno pat­ří v posled­ních dvou letech k sou­bo­rům, kte­ré sto­jí za pozor­nost.  Ten­to fakt nastar­to­va­lo uve­de­ní insce­na­ce Game over (kon­cem sezó­ny 2013/2014), kte­rá ote­vře­la pří­le­ži­tost mla­dým cho­re­o­gra­fům a taneč­ní­kům nejen z řad NdB, uká­zat divá­kům jed­nu z alter­na­tiv čes­ké con­tem­po­ra­ry tvor­by. Násle­do­val neo­kla­sic­ký počin Mária Rada­čov­ské­ho Black and Whi­te a pro tuto chví­li linie výraz­ně úspěš­ných titu­lů vrcho­lí… Pokra­čo­vat ve čte­ní Smr­tí to nekon­čí, mož­ná zno­vu začíná.

Publikováno
V rubrikách Recenze

Pochopení vyjímečných

Téma cho­re­o­gra­fie Ent­ro­py #251, tedy Mít odva­hu být out­si­de­rem, dostal Jiří Bar­to­va­nec zadá­no. Je mu ale více než vlast­ní, a tak ho zpra­co­vá­vá ve vel­mi intim­ní, auto­bi­o­gra­fic­kou výpo­věď. I run, I sweat, I dan­ce je mimo jiné napsá­no kří­dou na tma­vém bale­ti­zo­lu jako na tabu­li, kte­rou Jiří při tan­ci smý­vá potem své­ho těla. Jeho pot, jeho vyčer­pá­ní, úna­va, tápá­ní… Pokra­čo­vat ve čte­ní Pocho­pe­ní vyjímečných

Publikováno
V rubrikách Recenze Štítky

Být černým koněm

Ve stej­ný den, kdy poro­ta Čes­ké taneč­ní plat­for­my zve­řej­ni­la pro­gram, kte­rý v dub­nu s vel­kou pará­dou nabíd­ne divá­kům a zahra­nič­ním hos­tům, coby „výběr z hroz­nů“ čes­ké taneč­ní scé­ny, uvá­dí ve stu­diu Alta Len­ka Vag­ne­ro­vá cho­re­o­gra­fii Dark Hor­se, čty­ři roky sta­ré (!) sólo pro Fan­ny Barrou­qué­re. Tuto koin­ci­den­ci uvá­dím v jed­nom odstav­ci pro­to, že Len­ka Vag­ne­ro­vá a její nej­no­věj­ší cho­re­o­gra­fie Gos­sip na… Pokra­čo­vat ve čte­ní Být čer­ným koněm

Publikováno
V rubrikách Recenze

Čtyři chlapi ve skafandrech, světlo a kouř ještě zážitek nedělají

Po his­to­ric­kých remi­nis­cen­cích ať už v řádu fikč­ní­ho svě­ta, mysti­fi­ka­ce či „autor­ské­ho pomní­ku“ se diva­dlo Vosto5 vrh­lo na pole vědec­ko­fan­tas­tic­ké. V novém zážit­ko­vém sci-fi dra­ma­tu Kolo­ni­za­ce, kte­ré před­sta­vi­lo v praž­ské Arše, se mělo inspi­ro­vat samot­ným pro­sto­rem diva­dla, evo­lu­cí a čes­ko­slo­ven­ský­mi sci-fi komiksy.

Publikováno
V rubrikách Recenze

Bez mrknutí oka vraždí a křísí Krista

Pábi­te­lé zno­vu­ob­je­vu­jí­cí sta­ré všed­ní před­mě­ty, jimž na jeviš­ti vra­cí krá­su a dáva­jí nový smy­sl a význam, i tak může­me vní­mat sku­pi­nu netra­dič­ních uměl­ců, vystu­pu­jí­cích pod názvem Han­da Gote research & deve­lo­p­ment. V diva­dle Alfred ve dvo­ře, kte­ré nad nimi drží ochran­nou ruku, uvá­dí tito scé­nič­tí alchy­mis­té novou insce­na­ci Erben: Sny.

Publikováno
V rubrikách Recenze

Labutí jezero nahulaté hambaté. Skoro.

Tech­no­lo­gie neu­stá­le pro­ni­ka­jí do umě­ní, stá­va­jí se sou­čás­tí oká­za­lých expe­ri­men­tů, ale nut­ně to nemu­sí zna­me­nat, že výsle­dek dopa­dá vždyc­ky jako při­ro­ze­né sply­nu­tí živé­ho a umě­lé­ho materiálu.