Lidé studia Stage

Loni v září ote­vře­lo své brá­ny taneč­ní cen­t­rum STAGE na praž­ských Vino­hra­dech. Pro­jekt oje­di­ně­lý, co se týče šíř­ky a kva­li­ty nabíd­ky taneč­ních kur­zů. Zájem­ci z řad veřej­nos­ti, ať už začá­teč­ní­ci nebo pokro­či­lí, tu najdou takřka vše od afro dan­ce přes kla­sic­ký balet, hip hop, con­tem­po­ra­ry dan­ce, twerk, lati­nu, modern jazz  a step.

Publikováno
V rubrikách Aktuality

Osobnost roku

Fes­ti­val vše­mož­né umě­lec­ké alter­na­ti­vy …next wave/příští vlna…, udě­lu­je kaž­dý rok něko­lik cen a titul Osob­nost roku. Ten poro­ta věno­va­la Janu Malí­ko­vi — peda­go­go­vi, cho­re­o­gra­fo­vi, pro­du­cen­to­vi pro­jek­tů sou­čas­né­ho tan­ce, kte­rý je záro­veň vedou­cím a spo­luza­kla­da­te­lem sou­bo­ru NANOHACH.

Publikováno
V rubrikách Aktuality

Zpětné zrcátko: září

Zbě­si­lost času a našich srd­cí způ­so­bu­je, že nám uni­ká spous­ta věcí. Nelze je vrá­tit, ovliv­nit, natož zno­vu pro­žít. Lze se za nimi pou­ze ohlédnout.

Publikováno
V rubrikách Aktuality

Do-Theatre zhmotní sny

Do Pra­hy se vra­cí svě­to­vě pro­slu­lé taneč­ní diva­dlo Do-The­a­­t­re. Prů­kop­ní­ci  fyzic­ké­ho diva­dla a tvůr­ci nalé­ha­vých a poe­tic­kých cho­re­o­gra­fií do Čes­ké repub­li­ky popr­vé při­ve­zou vizu­ál­ně str­hu­jí­cí před­sta­ve­ní Gof­ma­ni­a­na. Dust of Dre­ams. Pub­li­ku jej zahra­jí rov­nou dva­krát, 23. a 24. říj­na, k pří­le­ži­tos­ti naro­ze­ni­no­vých oslav klu­bu ROXY a Expe­ri­men­tál­ní­ho pro­sto­ru NoD BE22, kte­ré trva­jí od 20. do 26. října.

Publikováno
V rubrikách Aktuality

Ken Mai zatančí butó v NoDu

Tanec jako vyjá­d­ře­ní sta­vu tís­ně, výbuš­ný a expre­siv­ní. Plný silo­vých gest. Tak se dá při­blí­žit japon­ský tanec butó. V Expe­ri­men­tál­ním pro­sto­ru NoD vystou­pí 20. říj­na v rám­ci naro­ze­ni­no­vých oslav BE22 jeden z jeho nej­vý­raz­něj­ších před­sta­vi­te­lů Ken Mai, cha­rak­te­ris­tic­ký duchov­ním roz­mě­rem svých choreografií.

Publikováno
V rubrikách Aktuality

Festival Natřikrát 2014

Již po šest­nác­té se v Brně ode­hra­je Mezi­ná­rod­ní fes­ti­val sou­čas­né­ho tan­ce a pohy­bo­vé­ho diva­dla Natři­krát, kte­rý se koná od 22. do 31. říj­na. I letos bude hlav­ním dějiš­těm fes­ti­va­lu Bez­ba­ri­é­ro­vé diva­dlo Bar­ka, část fes­ti­va­lu se však ode­hra­je mimo běž­né diva­del­ní pro­sto­ry – v jed­né z hal tzv. Malé Ame­ri­ky, býva­lé­ho želez­nič­ní­ho pře­kla­diš­tě, ale také v kině Art v Cihlář­ské ulici.

Publikováno
V rubrikách Aktuality

Zlatá Praha tentokrát v Arše

Fes­ti­val nároč­né­ho, nebo umě­ním posed­lé­ho, tele­viz­ní­ho divá­ka — Zla­tá Pra­ha, sestu­pu­je ve svých jed­na­pa­de­sá­ti  do pod­ze­mí. Po něko­li­ka letech, kdy se ode­hrá­val v sálech pro­cov­ské­ho Žofí­na, osíd­lí na čty­ři dny diva­dlo Archa. Ofi­ci­ál­ní pro­gram nabíd­ne pro­jek­ce taneč­ních a hudeb­ních fil­mů ve vel­kém sále a video­té­ku plnou nových zázna­mů taneč­ních děl, oper a kon­cer­tů. A samo­zřej­mě také doku­men­ty – ty nikdy nezklamou!

Publikováno
V rubrikách Aktuality

8 dní současného umění

Mezi­ná­rod­ní fes­ti­val sou­čas­né­ho umě­ní 4+4 dny v pohy­bu letos od 10. do 18. říj­na oži­ví nejen netra­dič­ní praž­ská mís­ta, ale nabíd­ne i prů­lo­mo­vá díla z oblas­ti tan­ce a pohy­bo­vé­ho diva­dla. Na scé­ně Diva­dla Archa fes­ti­val před­sta­ví před­ní tvůr­ce z Rakous­ka, Bel­gie, Izra­e­le a Nor­ska, v Diva­dle Ponec pak pre­mi­é­ru nové­ho pro­jek­tu sou­bo­ru DOT504.

Publikováno
V rubrikách Aktuality

tanec dává lidi do pořádku

Dělat roz­ho­vor s Evou Bla­žíč­ko­vou není jen tak. Má sice všech­no pro­myš­le­no, ví, co a jak chce říct, ale nedů­vě­řu­je slo­vům. Těmi se dá všech­no „oke­cat“. Zatím co ges­to, pohyb, řek­ne prav­du. Bude chví­li trvat, než začne­me „roz­ho­vo­ry tan­čit“ a tak je tu pár otá­zek, kte­ré se vzta­hu­jí k nedáv­né­mu uve­de­ní cho­re­o­gra­fie Kyti­ce na jed­nom z nej­pů­vab­něj­ších míst Pra­hy –… Pokra­čo­vat ve čte­ní tanec dává lidi do pořádku

Publikováno
V rubrikách Rozhovory

RE: ROSAS

Loni uběh­lo od pre­mi­é­ry cho­re­o­gra­fie Rosas danst Rosas Anny Tere­sy de Keer­ma­e­ker 30 let. Teh­dy, v červ­nu 1983, se zved­lo nejed­no kri­tic­ké obo­čí a padl neje­den roz­su­dek: Tohle pře­ce není tanec!