Uskupení Handa Gote se v projektu Eleusis významně odklonilo od svých posledních, převážně alchymistických hříček. Namísto rukodělného pábitelství vyvolávají na jevišti duchy mezi křemíkovým nebem a digitálním tartarem. Svérázné převyprávění antického mýtu doprovází reziduem nechvalně proslulého operačního systému Windows 95 i estetikou videoklipů „Italo disco“.
Na antickém mýtu o Persefone si pětice ověřuje nespolehlivost vypravěče. Syžetem příběhu o Hádem unesené dceři bohyně Deméter proletí tvůrci v přednášce Tomáše Procházky za pomoci powerpointové prezentace vskutku rychle. Příběh Procházka odvypráví celý od začátku do konce včetně všech peripetií a záludností velmi polopaticky. Díky tomu je možné se vyznat ve všech postavách, kterými bývají mýty obvykle zaplaveny, a není problém jasně určit, kde se příběh odehrává a co je jeho „mravním posláním“. Stačí mu na to ani ne pět minut. Do skutečného Hádu ovšem Handa Gote sestoupí až v momentě, kdy průlet bájeslovím skončí. Eleusis vstupuje do podsvětí greenscreenových orgií a naklíčovaných absurdit.
Skoro až s pedantickou důsledností antického pravidla jednoho herce se na scéně objevuje střídavě Tomáš Procházka nebo Veronika Švábová, kteří provádějí nejroztodivnější úkony ilustrující dříve popsaný příběh. Namísto slov ale promlouvají obrazy a hřmotné elektronické kompozice. Namísto řeckého města Elesius, kde se část příběhu odehrává, zabíhá Handa Gote spíš do dekadentního techno kabaretu na Ibize. Bizarní sóla zpoza stolu sleduje němý chór zbytku ansámblu — příznačně ozářený otevřenými „jablíčkovými“ notebooky na stole (mezi nejúchylnější patří výstup Veroniky Švábové, při kterém se pohupuje a prozpěvuje jako diva z videoklipu někde zprostřed osmdesátých let). Handa Gote pomocí obrazů znovu převypraví celý příběh. Tentokrát se od minimalistického a strohého projevu, ale soustředí na monumentální vizuální doprovod.
Radost s jakou skupina objevuje hmotu v Mutus Liber, je stejná, jako ta s níž plní několik obrovských pláten pestrobarevnými kolážemi. Zběsilá marináda chybových ohlášek systému Windows, obrazy podobné přebalům „nejlepšího ze sci-fi braku“ v těch nejobskurnějších spektrálních posunech a osmi bittový pel mel doplňuje nádherný CGI footage krápníkové jeskyně (nápadně připomínající část z meditativní počítačové hry Dear Esther). Srovnávání formy tzv. vysokého a nízkého potvrzuje, že vyprávění nefunguje a tradiční vypravěč selhává. Vrcholem zálibného video mixu jsou ovšem výjevy podobné těm, v nichž Veronika Švábová v bílém obleku podobna zpěvačce Angele Brambati pěje před bizarní projekcí o pochodni. O jejím běhu na 3D pozadí ani nemluvě.
Tři čtvrtě hodinová intenzivní lavina vrství ohromné množství obrazového materiálu, který se i přes příjemnou stopáž začíná recyklovat. Ale není to právě jádro sdělení, že i sebevíc komplikovaný příběh je možné shrnout do velmi rychlého výčtu zvratů a každý další pokus o rekonstrukci syžetu je pouhá recyklace. V kontextu komiksových adaptací, které se stávají v současnosti nejviditelnějšími nositeli vyprávění s opravdu výraznými hrdiny (doslova, jako v antice) má v projektu Eleusis také opodstatnění záplava digitálním obsahem, protože většina z „komiksáků“ je tvořena právě počítačovou grafikou. Sílu antických bohů přebírají Avengers, X‑Men nebo Justice Legue stejně jako jejich příběhy.