Soubor Tantehorse tvoří především Miřenka Čechová a Radim Vizváry, v některých projektech vystupují spolu, někdy každý zvlášť, jindy s přispěním různých hostů. Pro svou nejnovější inscenaci zamíchali personálním složením nezvykleji než obvykle – Radim Vizváry se objevil tradičně jako performer, Miřenka Čechová tentokrát jako režisérka. Jako choreografa si přizvali Jiřího Bartovance. Ovšem highlightem a největším lákadlem je bezesporu přítomnost Niny Vangeli na scéně. „Šedá eminence“ české taneční publicistiky stojí na jevišti s nekompromisními experimentátory, navíc v inscenaci s podtitulem „Manifestace těla v jeho krajních podobách“? To byl možná hlavní důvod, proč NoD praskal ve švech. Tantehorse zde uvedli svůj nový kus Lessons of Touch 6. října 2015.
Ještě před samotným začátkem projekt krátce představila Miřenka Čechová. Do jejího výstupu ale začal postupně vplouvat Radim Vizváry, který hned zkraje převedl v čin proklamované zkoumání intimity. V podstatě nesmyslnou činností – nořením rukou do mísy s ledem – značně narušoval svou blízkostí intimní zónu řečnice a zároveň diváků, protože oba stáli těsně nalepení na první řadu. Zároveň tak postupně odpoutával pozornost od mluveného slova k fyzické akci. Dynamika se v jeho sólu střídala od zběsilého vrážení tělemdo zdi nebo padání na podlahu po zadumané zkoumání kůže, svalů, jejich pružnosti a dalších, nově objevovaných vlastností. Slovo intimita, které se nejčastěji objevovalo jak v anotaci k inscenaci, tak v Miřenčině úvodu, tady ale nebylo až tak namístě, jako spíše už zmíněná manifestace těla. Míru intimního sdílení by bylo možné zkoumat ve vztahu téměř obnaženého performera a diváků. Těch si ale Vizváry nevšímá, je plně zaujatý vlastním tělem. Nahé tělo na jevišti navíc už dnes v málokom vzbudí rozpaky. Pomyslnou bariéru Vizváry překročil až ve chvíli, kdy si vybral slečnu v první řadě, vzal její ruku a plácal se s ní po břiše. Byl to ale spíš moment pro odlehčení a pobavení. Naléhavost a evidentní fyzická bolest se se zábavnými, komickými chvílemi střídaly v průběhu celého sóla, což pomohlo k intenzivnějšímu vcítění se do kůže performera (téměř doslova). Publikem se pak neslo zaúpění, když se Vizvárymu dostalo ledové sprchy v podobně vysypaného kýble ledu na jeho polonahé zpocené tělo.
Tuto zákeřnost měla na svědomí Nina Vangeli, která se náhle zjevila na scéně v dlouhých černých šatech a s rozpuštěnými vlasy. Svým vzhledem i výrazem najednou připomínala Marinu Abramovič (co ta by asi na „fyzické“ Tantehorse říkala?). Vangeli s Vizvárym v následujících minutách rozvíjela proměnlivý a pozoruhodný dialog, ve kterém překvapovala svými pohybovými schopnostmi. V jejich duetu se střídá množství poloh a významů. Střídá se nadřízená a podřízená role, na úrovni vztahů vidíme obraz připomínající pietu i náznak milostného vztahu, performeři tančí a bouchají do sebe jako malé děti. Olizují si ruce, koušou se, tahají se za vlasy. Na pikantnosti všemu dění přidává velký věkový rozdíl aktérů, ale i fakt, že dámu, kterou jsme zvyklí vídat v hledišti, najednou pozorujeme v opravdu neobvyklých situacích. Vidět Ninu Vangeli, jak Radimu Vizváry šťourá prstem v pupíku, je prostě komické. Oproti dramatickému nástupu tak prostřední část působila spíš odlehčeně.
Trochu jako vytržená z jiné inscenace působila část poslední. Oba performeři zmizeli ze scény, aby ji mohli zaplnit diváci různého věku a povolání, kteří se přihlásili do „experimentu“ Tantehorse. Zpočátku cizí lidé, kteří nikdy nestáli na jevišti, se spolu museli naučit komunikovat, překonat ostych ze vzájemného dotyku i z vystoupení před diváky. Působili jako klidná, dobře secvičená skupinka, když vytvářeli různé živé obrazy, vždy zahrnujících (decentní) fyzický kontakt. Později se rozprostřeli do prostoru a každý se věnoval své čím dál absurdnější činnosti. Ať už šlo o malování na tělo, trhání papíru na mikrofon, máčení se v kbelíku s vodou. Zvědavost budilo především to, jak si s nastolenými úkoly poradí neškolení amatéři. V závěru na jeviště opět vplul Vizváry převlečen za tygra – jako by si byl vědom toho, že si nezkušení divadelníci získávají pozornost pouhým bytím na scéně, zatímco on jako profesionál musí dělat psí kusy, aby vzbudil zájem. Stejně jako v uplynulých dvou částech své jednání dohnal ad absurdum a proměnil soustředěnou intimní akci v absurdní komedii. A Nině Vangeli, která se nenápadně vkradla na scénu, prokousl svými tygřími zuby břicho. Že by Tantehorse nestáli o odbornou kritiku?
Miřenka Čechová, která přiběhla na scénu, najednou vytvořila nečekanou pointu. „Vyndejte si mobilní telefony, foťte, natáčejte a sdílejte prokousnutou Ninu Vangeli na Facebooku.“ Hranice intimity už nejspíš opravdu nepokoušíme prostřednictvím nahého těla na jevišti, ale tím, jak daleko jsme do svých životů ochotni vpustit ostatní na sociálních sítích. Tantehorse ale nevytvořili žádné generační poselství ani dramatické varování. Nebojí se sice dojít do krajností (těla i významů), dokáží ale svoje téma s nadhledem zparodovat. Opět dokázali diváky zasáhnout, nenechali je ale odejít s depresí. Tantehorse totiž vědí, jak na to.