TANEČNÍ ZÓNA 1/2019 JE TADY!
V tradičním formátu Brány vnímání se věnujeme pantomimě, jejím představitelům. S nejznámějším současným českým představitelem moderní pantomimy Radimem Vizvárym mluvila Jana Soprová, jeho inscenaci Sólo aneb Příběh pantomimy analyzuje prof. Ctibor Turba. Jana Soprová připravila i obsáhlý životopisný rozhovor s nejvýznamnějším slovenským mimem minulého století, loni osmdesátiletým Milanem Sládkem.
Nina Vangeli píše o České taneční platformě. Text o vítězném pohybovém eseji PLI píše a rozhovor s jeho autorem, performerem Viktorem Černickým připravil editor webových stránek Taneční zóny Martin Macháček.
Pokračujeme také v loni započatém mapování regionálních českých baletních scén. Po Ostravě, Brnu a Plzni se tentokrát věnujeme Českým Budějovicím.
A začínáme nový celoroční seriál zabývající se divadelní antropologií. Po dvouletém mapování cest tance z Afriky přes Severní a Jižní Ameriku, Blízkou Asii a Dálný Východ až do Evropy Stanislava Slavického se tento rok zaměříme na antropologické příběhy dvacátého století, jež inicioval tvůrce krutého divadla Antonin Artaud a jež sepsal Polák Leszek Kolankiewicz, průkopník divadelní antropologie a tvůrce varšavské školy antropologie podívaných, ředitel Varšavské university (2002 – 2012) a Centre de civilisation polonaise na Sorbonně (2012 – 2016). Seriál speciálně pro Taneční zónu připravila vysokoškolská pedagožka, teoretička a kritička Jana Pilátová.
LÍBÍ SE VÁM A ZAJÍMÁ VÁS TANEČNÍ ZÓNA? PŘEDPLATNÉ NEPOČKÁ! REVUE TANEČNÍ ZÓNA SI MŮŽETE PŘEDPLATIT !!! ZDE !!!