Světlo – tělo – prostor – pohyb, 15. – 17. 4. 2016
Místo konání: Studio ALTA, U Výstaviště 21, Praha 7
Víkendový workshop Institutu Světelného Designu ve spolupráci se Studiem ALTA na téma rytmu a dynamiky světel v tanečním představení propojí svět tance a divadelní techniky. Součástí workshopu je také diskuse s Michaelem Simonem 16. dubna od 17 – 19 ve Studiu ALTA, která je volně přístupná.
Světlo je často nejsilnější vizuální prvek v pohybovém představení. Zásadně ovlivňuje, jak bude tanečník i choreografie vypadat, vzbuzuje emoce, definuje prostor představení, tvoří tempo a rytmus inscenace.
Tento workshop se zaměří na propojování světla a akce na scéně skrze improvizační přístup ve vztahu světlo – pohyb, na vzájemný vztah operátora (designéra) a performera, jejich „napojení” a interakci při vytváření vizuality představení. Na principy dynamiky pohybu vůči světelným změnám a naopak. Workshop je určen jak pro tanečníky a choreografy, tak pro light designéry a techniky.
Během workshopu se pokusíme zodpovědět následující otázky: Může být světlo partnerem umělci na scéně? Jak moc si má performer uvědomovat přítomnost světla? Spoluvytváří světlo nějak prostor?
Více informací na www.svetelnydesign.cz
info@svetelnydesign.cz +420 775 208 268
Michael Simon
Německý světelný designér, scénograf a režisér absolvoval studium scénografie ve Stuttgartu v letech 1978 – 1981. Už jako student realizoval v newyorkských galeriích několik performancí, což jej přivedlo k zájmu o světelný design. V roce 1981 v New Yorku představil dílo s názvem Memories Can’t Wait, k němuž napsal scénář a které režíroval. Jeho scénický a světelný design byl uváděn po celé Evropě, v Austrálii, Kanadě, USA, Japonsku i Číně.
Od roku 1992 pracoval jako světelný výtvarník pravidelně s Williamem Forsythem (choreografie Gänge, LDC, Isabelle’s Dance, Impressing The Czar, Limb’s Theorem). Poté navrhoval scénická řešení v divadlech v Berlíně, Hamburgu, Düsseldorfu, Frankfurtu, Darmstadtu, Freiburgu, Wuppertalu a Kielu. Spolupracoval i s Jiřím Kyliánem na choreografiích Sint Joris Rijdt Uit, Kaguyahime, Whereabouts Unknown, Wings of Wax, Zugvögel nebo spektakulární choreografii Arcimboldo, která hostovala v roce 2000 v Praze.
Od roku 1990 se věnuje navrhování světel a scénografie i pro operu – spolupracoval s Pierrem Audim, Peterem Greenawayem nebo Christofem Nelem. Jako operní režisér a designér uvedl inscenace v Basileji, Brémách, Bonnu, Norimberku, Mannheimu a v pařížské opeře, věnuje se též činoherní režii. Michael Simon řadu let vyučuje jevištní a světelný design, mezi roky 1998 a 2004 na Staatliche Hochschule für Gestaltung Karlsruhe, od roku 2008 na Zürcher Hochschule der Künste.
Více informací na www.michaelsimon.de