Triple bill – tedy jeden lístek za tři choreografie – nabídlo Národní divadlo v Praze novým programem Ballettissimo. Kritika pochvalně přede a tvrdí, že ten trochu intelektuální večer je pro tanečníky pěkná výzva.
Do Prahy na festival ImproEvents přijel Julyen Hamilton, aby ve Studiu Alta vedl týdenní workshop. Hledače přítomného okamžiku zcela nadchl. Odtažitý vztah k improvizaci vykazuje seskupení Handa Gote, což se potvrdilo v novém projektu Mutus Liber, v němž svým neodolatelným kutilským způsobem oslavují krásu práce. Kus pořádného díla zůstává za Jiřím Kyliánem, o čemž svědčí i nový dokument Martina Kubaly. Kylián v něm komentuje svoji slavnou éru v NDT a opakovaně zdůrazňuje, že jeho choreografické dílo je uzavřeno. Na šachovnici pracovních pozic Ministerstva kultury vyšachovali náměstka Rovenského z odboru umění a knihoven na pozici ředitele Národní knihovny. Jde o personální improvizaci, nebo uzavření určitého díla, ptáme se? V pátek třináctého předali v Divadle na Zábradlí Ceny divadelní kritiky. Tanec nezískal cenu žádnou. Identitu zkoumající mnohaletý projekt Identity.Move! vyvrcholil v Praze ve formě Festivalu Bazaar. Nabídl tvorbu více než třiceti umělců, ze zemí pokrývající pás střední, východní a jižní Evropy od Baltského po Středozemní moře. Ve studiu Element proběhlo Tablao en Prague, které představuje umělce z české, slovenské i španělské flamenkové scény. Večer vína, flamenkového tance a hudby se bude opakovat koncem dubna. Umělcům z Prahy konečně schválil magistrát granty. Posledního března státu odvedli daně.
5.4. 2015