Taneční zóna č. 3/16 vyšla 16.11.2016
Sklizeno! Taneční zóna č. 3/16 je tu. Z bohaté úrody rozhovorů se dozvíte, o co jde členům mezioborové umělecké laboratoře HandaGoteresearch&development, proč řeší rituály a broučky v deštném pralese.Tvrdá 90. léta v Moskvě formovala současný moderní ruský tanec, performativní umění a tvorbu zakladatele SairaBlancheTheater Olega Soulimenka, žijícího ve Vídni. Z Kazachstánu až na post primabaleríny v StuttgarterBallett se protančila Anna Osadcenko. A jaký je váš sen? Působit v Divadle Continuo jako Sara Bocchini? Zkoumat téma víry nonverbálním divadlem, nebo BuskingUn/limited? Odpovídají absolventky magisterského studia katedry pantomimy pražské HAMU Barbora Debnárová a Linda Petáková-Straub, z jejíž magisterské práce o reenactmentu přinášíme ukázku. Nebo být v Limbu? Akrobatky ze stejnojmenné australské show EvelynaAllard a Mikaela Brese nadchly Letnou, což je výzva navštívit šapitó australského nového cirkusu obecně. Pestrobarevnost podzimu trumfne nabídka reflexí festivalů 2016 TANEC PRAHA, Prague Fringe, Za dveřmi, Nultý bod a Letní Letná, slovenského Kiosku a vídeňského imPulsTanz. Pivoňkový pavilón aneb Návrat duše tradiční Šanghajské opery na Pražském jaru, pohybové vzorce násilí v díle izraelského umělce Arkadiho Zaidese na festivalu 4+4 dny v pohybu a výkon performerky Cécile da Postave Vypravěči skupiny Spitfire Company reflektuje Nina Vangeli. Výroční zprávu o stavu českého baletu po roce 1989 sepsal Roman Vašek a 1. díl věnuje pražským souborům. Celý svět je flamenco, alespoň pro tanečnici, pedagožku a choreografku Janu Drdáckou a zakladatelku českého flamenkového festivalu Karol Martincovou. Více v Tanečních kmenech s fotografiemi Ruvena Afanadora. Než vás pozveme do vánoční zóny, užívejte tance ve spadaném listí.