Tanec a stud
(léto 2011)
Tentokrát se redakce zaměřila na prozkoumání jedné ze základních — a obtížných — lidských emocí, jíž je stud.
Performativní povaha tance totiž nabízí řadu situací, v níž stud mohou prožívat a překonávat jak ti, kdož tančí, tak ti, kdož se na tanec jenom dívají. Právě přítomností studu v nových performativních situacích a novou intimitou nastolenou mezi performerem a divákem, se zabývá článek Maji Hriešik Hanbě tváří v tvář. Emoci studu ve své „obnažené tvorbě” neznají performeři z FreiKörperKultur, jak dokládá rozhovor Niny Vangeli s frontmany FKK — Jiřím Mockem a Janem Hofmanem.
Stejná autorka v čísle přibližuje slavnou inscenaci Nightshade, která tematizuje striptýz a je sestavená z choreografií sedmi předních světových choreografů — namátkou Platela, Vandekeybuse, Mantero a dalších. Vzácnou esej na téma studu Záda marnotratného syna poskytla Taneční zóně Daniela Hodrová, která nedávno obdržela Státní cenu za literaturu.
V recenzích si přečtete reportáž Jany Návratové z druhého ročníku Arabské taneční platformy — prožila ji uprostřed arabského jara. Jana Bohutínská se zase vydala do Londýna na Dunas Sidi Larbi Cherkauiho a Marie Pagés. V létě cestovala Nina Vangeli do Vídně, aby pozorně sledovala program festivalu ImPulsTanz — čtěte v její recenzi Larvata Prodeo.
Markéta Faustová představuje mladou taneční umělkyni Lucii Petrušovou, která na Divadelní Floře představila svůj debut No…body. Aktuální recenze Petra Šourka komentuje uplynulý ročník Festivalu tanečních filmů. A samozřejmě to není všechno.
Nestyďte se a čtěte Taneční zónu!