4/2024

Taneč­ní zóna 4/2024 – Scé­na jako pro­stor sdílení

Závě­reč­né čís­lo roku 2024 nese podti­tul Scé­na jako pro­stor sdí­le­ní a zamě­řu­je se na diva­dlo a tanec jako mís­ta spo­leč­né­ho zážit­ku, poli­tic­ké výpo­vě­di i kul­tur­ní výmě­ny. V tema­tic­kém blo­ku se auto­ři a autor­ky věnu­jí feno­mé­nům jako je péče, komu­ni­ta, spo­lu­prá­ce nebo těles­ná pří­tom­nost v pro­sto­ru, kte­rý pře­stá­vá být jen jeviš­těm a stá­vá se ote­vře­nou struk­tu­rou vztahů.

Čís­lo nabí­zí mimo jiné roz­ho­vor s Céci­le da Cos­ta, reflexe pro­jek­tů Deni­sy Musi­lo­vé a Ire­ny Leh­ko­ži­vo­vé, ana­lý­zu tan­ce jako pro­sto­ru pospo­li­tos­ti, nebo esej o diva­dle jako ritu­á­lu. Dopl­ňu­jí ho tex­ty z oblas­ti kul­tur­ní poli­ti­ky, vzdě­lá­vá­ní a také reflexe mezi­ná­rod­ních udá­los­tí jako jsou Tanec Pra­ha, Kore­spon­Dan­ce nebo slo­ven­ský fes­ti­val Move Fest.

Od Tomáš Kubart

Tomáš Kubart je vědecko-výzkumný pracovník Oddělení pro výzkum moderního českého divadla na Ústavu pro českou literaturu AV ČR, a Kabinetu pro studium českého divadla IDU. Zabývá se performativitou, zejména českým akčním uměním a vídeňským akcionismem, a českým dramatem dvacátého století.