Druhé číslo roku 2024 se soustředí na vztah mezi tancem, tělem a dokumentárním přístupem v umění. V tematickém bloku nazvaném Tělo a dokument redakce zkoumá, jak lze skrze tělo zaznamenávat, vyprávět a interpretovat paměť, trauma i společenské události. Eseje, rozhovory a studie mapují spektrum forem – od taneční dokumentární tvorby přes biografické performance až po tělesně zprostředkovaný archiv.
Číslo nabízí mimo jiné rozhovor s choreografkou Karolínou Hejnovou, text o práci Ursuly Eagly, reportáže z festivalu Kiosk a dalších evropských scén, a také autorské reflexe studentských projektů, které propojují taneční jazyk s výpovědní hodnotou dokumentu.
Od Tomáš Kubart
Tomáš Kubart je vědecko-výzkumný pracovník Oddělení pro výzkum moderního českého divadla na Ústavu pro českou literaturu AV ČR, a Kabinetu pro studium českého divadla IDU. Zabývá se performativitou, zejména českým akčním uměním a vídeňským akcionismem, a českým dramatem dvacátého století.