2/2024

Taneč­ní zóna 2/2024 – Tělo a dokument

Dru­hé čís­lo roku 2024 se sou­stře­dí na vztah mezi tan­cem, tělem a doku­men­tár­ním pří­stu­pem v umě­ní. V tema­tic­kém blo­ku nazva­ném Tělo a doku­ment redak­ce zkou­má, jak lze skr­ze tělo zazna­me­ná­vat, vyprá­vět a inter­pre­to­vat paměť, trau­ma i spo­le­čen­ské udá­los­ti. Ese­je, roz­ho­vo­ry a stu­die mapu­jí spek­trum forem – od taneč­ní doku­men­tár­ní tvor­by přes bio­gra­fic­ké per­for­man­ce až po těles­ně zpro­střed­ko­va­ný archiv.

Čís­lo nabí­zí mimo jiné roz­ho­vor s cho­re­o­gra­f­kou Karo­lí­nou Hej­no­vou, text o prá­ci Ursu­ly Eagly, repor­tá­že z fes­ti­va­lu Kiosk a dal­ších evrop­ských scén, a také autor­ské reflexe stu­dent­ských pro­jek­tů, kte­ré pro­po­ju­jí taneč­ní jazyk s výpo­věd­ní hod­no­tou dokumentu.

Od Tomáš Kubart

Tomáš Kubart je vědecko-výzkumný pracovník Oddělení pro výzkum moderního českého divadla na Ústavu pro českou literaturu AV ČR, a Kabinetu pro studium českého divadla IDU. Zabývá se performativitou, zejména českým akčním uměním a vídeňským akcionismem, a českým dramatem dvacátého století.