Před mnoha lety Jiří, tehdy ještě coby student Konzervatoře Duncan Centre, sebral odvahu a poslal dopis do Berlína. Málem mu zavřeli poštu před nosem, ale nakonec jeho přihláška na konkurs do souboru Sashi Waltz dorazila. Jiří Bartovanec v něm uspěl a řadu let pak působil jako kmenový člen této významné světově proslulé taneční company. Během toho stihnul ale… Pokračovat ve čtení Globální otázky
Rubrika: Rozhovory
Moving Prague
V záplavě negativních zpráv, které se na nás hrnou z médií, je tu jedna dobrá – Praha se zapojí do unikátního filmového projektu Moving Cities. Jedná se o kolekci krátkých tanečních videí věnovaných světovým metropolím. Za pár dní čeští tanečníci vstoupí do města, ovládnou jeho prostor a elegancí tanečního pohybu prodchnou ikonická místa Prahy – Václavské náměstí, hradní nádvoří,… Pokračovat ve čtení Moving Prague
Mám spoustu materiálu…
V divadle Hybernia v rámci festivalu Divadelní Odysea proběhla 28. července premiéra inscenace Lenky Vagnerové Sorcerer. Choreografie, která se zabývá tématem strachu jako nejsilnější lidské emoce, čarodějnictvím a magií, vznikla v koprodukci s německým choreografem Felixem Landererem. S Lenkou jsme si povídaly o vzniku nového představení i o nejbližších plánech její company.
Člověk v mezní situaci
Petr Boháč je režisér, autor konceptů, dramaturg, producent. Jeho jméno spojujeme především s formacemi Spitfire Company a Tantehorse, festivaly Nultý bod a Za dveřmi, a v poslední době s divadelní programací Paláce Akropolis. Za jeho režijní a autorské asistence vzniklo v poslední době několik významných projektů jako např. One Step Before the Fall či Antiwords, dříve např. 13. Měsíc/ Requiem za Bruna Schultze… Pokračovat ve čtení Člověk v mezní situaci
La Sylphide Karin Elverové
Když vznikal tento rozhovor, tak v ostravském Divadle Antonína Dvořáka vrcholily přípravy na premiéru úhelného romantického baletu La Sylphide. Jeho nastudování svěřila nová šéfka tamního baletu Lenka Dřímalová choreografce, tanečnici a specialistce na bournonvillovskou techniku Karin Elverové. Sympatická Dánka není v Česku poprvé, a jak prozrazuje následujíc rozhovor, ani naposledy.
Il faut que ca çreve
Démony Wima Vandekeybuse, uměleckého šéfa vlámského souboru Ultima Vez, už trochu známe. Na scéně se objevují ve všech jeho inscenacích, ať už divoce tančí, civilně hrají, nebo se pohybují na filmovém plátně.
Halka Třešňáková: K vlastenectví cítím odpor
Umělcům a teoretikům v oblasti tance a performing art chybí výzkum. Život od grantu ke grantu všechny tlačí k hotovým inscenacím. A pro rozvoj tvorby i teoretického myšlení je třeba možnost zkoumat.
5 otázek pro Danu Pala, choreografku tanečního site specific Materia
11. a 12. 4. 2014 ve 20 hodin budou v kostele Nejsvětějšího Srdce Páně na náměstí Jiřího z Poděbrad v Praze uvedeny dvě reprízy tanečního site specific představení Materia. Veřejnost má po několika měsících opět jedinečnou příležitost nově nahlédnout a zprostředkovaně prožít tvorbu slovinského architekta Josipha Plečnika a prostor jeho proslulé pražské sakrální stavby.
SVĚT POTŘEBUJE PRAKTICKÝ IDEALISMUS
Tento rozhovor vznikl týden před premiérou nového projektu souboru Farma v jeskyni. V rádiu šly zprávy o obsazování základen na Krymu a předem přepokládaných výsledcích tamního referenda. Venku se po mnoha týdnech schylovalo k dešti. Napětí všude kolem. Na dráze mezi Bubenčí a Holešovicemi to jiskřilo ještě o trochu víc. To se režisér Viliam Dočolomanský přemísťoval ze zkušebního zázemí, které má Farma… Pokračovat ve čtení SVĚT POTŘEBUJE PRAKTICKÝ IDEALISMUS
Pot, krev a kupa emocí
V pátek a v sobotu 21. 3. a 22. 3. 2014 zažil sál tanečního studia Dance Perfect to, co ještě nikdy předtím. Konal se tu totiž konkurz na nové představení souboru DOT504 a přijelo na něj sto tanečníků z celého světa.