To, že 420PEOPLE rádi zkouší nové výzvy, a tím znovu definují sami sebe, ukázali v jednom prosincovém večeru v divadle Archa.
Rubrika: Recenze
LOSER(S) na Lední Letné
Kdo nezvládl v srpnu dorazit na Letní Letnou na představení Loser(s) skupiny DaeMan a Jarka Cemerka, má ještě šanci. Letos poprvé totiž přišli organizátoři festivalu s jakýmisi zimními ozvěnami, příznačně nazvanými Lední Letná. Loser(s) jsou, zdá se, jedním z hlavních tahounů zimních cirkusových radovánek, které se odehrávají v šapitó na holešovickém Výstavišti.
Viděno čtyřmi — Bouře
První domácí premiérou, kterou nabídl publiku nový prostor Jatek 78, byla Bouře dua SKUTR. Úspěch premiéry byl nesporný — diváci byli mezinárodním projektem na motivy Shakespearovy Bouře viditelně nadšeni. Byl ale pohled kritiky tak jednoznačný? To napoví čtyři krátké glosy.
Lucky
Co to znamená být šťastný a jak se šťastným stát? Charlotta Öfverholm tancem medituje nad tímto tématem. Tančí divoce. Tančí okolo svých obnažených kostí, které se suverenitou sobě vlastní servíruje divákům. A pořádně si u toho zařve…
Zbloudilé stopy
Svoji výroční choreografii svěřila čerstvě desetiletá skupina VerTe Dance do rukou izraelského choreografa Josepha Tmima. Tohoto tvůrce přivedla Charlotta Öfverholm, švédská tanečnice s významným vlivem na českou taneční scénu.
Nahé tělo, vlasy
Devatenáctý ročník festivalu 4 + 4 dny v pohybu se pod hlavičkou otázky Who is the director? opět rozkročil mezi tancem, divadlem, site-specific, hudbou a výtvarným uměním. V tom je už léta zcela konzistentní. Většina akcí se letos odehrála v Paláci U Stýblů na Václavském náměstí, v Arše a v Altě. Místa činu, důležitá festivalová součást, také vyšla z vnitřních prostorů na ulici. S odstupem… Pokračovat ve čtení Nahé tělo, vlasy
Eifmanův Rodin – baletní brilance
Balet Národního divadla se poslední dobou snaží, abychom mohli český balet konfrontovat se zahraničními špičkami.
Šachová partie ve Valmontovi
Román Nebezpečné vztahy Choderlose de Laclose se objevuje na našich baletních jevištích už podruhé v krátké době – v roce 2011 uvedlo Národní divadlo Brno balet Nebezpečné známosti v inscenaci choreografa Krzysztofa Pastora. Nyní se k tématu obrátil Libor Vaculík v pražském Národním divadle.
Diptych
Letošní podzim přinesl mimořádnou sklizeň. Jednu z dozrálých premiér uvedlo divadlo Ponec, ačkoli ještě před tím byla prezentována v divadelní kapli v Nečtinách.
Angažovaná pracovna
Druhou sérii debat Mluvme o tanci, která probíhala o říjnových čtvrtcích v žižkovské Pracovně, zakončil 23. 10. večer s titulem Tanec jako angažované umění.