Frázování bolesti

To, že 420PEOPLE rádi zkou­ší nové výzvy, a tím zno­vu defi­nu­jí sami sebe, uká­za­li v  jed­nom pro­sin­co­vém veče­ru v diva­dle Archa.

Publikováno
V rubrikách Recenze

LOSER(S) na Lední Letné

Kdo nezvlá­dl v srpnu dora­zit na Let­ní Let­nou na před­sta­ve­ní Loser(s) sku­pi­ny Dae­Man a Jar­ka Cemer­ka, má ješ­tě šan­ci. Letos popr­vé totiž při­šli orga­ni­zá­to­ři fes­ti­va­lu s jaký­mi­si zim­ní­mi ozvě­na­mi, pří­znač­ně nazva­ný­mi Led­ní Let­ná. Loser(s) jsou, zdá se, jed­ním z hlav­ních tahou­nů zim­ních cir­ku­so­vých rado­vá­nek, kte­ré se ode­hrá­va­jí v šapi­tó na hole­šo­vic­kém Výstavišti.

Publikováno
V rubrikách Recenze

Viděno čtyřmi — Bouře

Prv­ní domá­cí  pre­mi­é­rou, kte­rou nabí­dl pub­li­ku nový pro­stor Jatek 78, byla Bou­ře dua SKUTR. Úspěch pre­mi­é­ry byl nespor­ný — divá­ci byli mezi­ná­rod­ním pro­jek­tem na moti­vy Shake­spea­ro­vy Bou­ře vidi­tel­ně nad­še­ni. Byl ale pohled kri­ti­ky tak jed­no­znač­ný? To napo­ví  čty­ři krát­ké glosy.

Publikováno
V rubrikách Recenze

Lucky

Co to zna­me­ná být šťast­ný a jak se šťast­ným stát? Char­lot­ta Öfver­holm tan­cem medi­tu­je nad tím­to téma­tem. Tan­čí divo­ce. Tan­čí oko­lo svých obna­že­ných kos­tí, kte­ré se suve­re­ni­tou sobě vlast­ní ser­ví­ru­je divá­kům. A pořád­ně si u toho zařve…

Publikováno
V rubrikách Recenze

Zbloudilé stopy

Svo­ji výroč­ní cho­re­o­gra­fii svě­ři­la čer­s­tvě dese­ti­le­tá sku­pi­na Ver­Te Dan­ce do rukou izra­el­ské­ho cho­re­o­gra­fa Jose­pha Tmi­ma. Toho­to tvůr­ce při­ved­la Char­lot­ta Öfver­holm, švéd­ská taneč­ni­ce s význam­ným vli­vem na čes­kou taneč­ní scénu.

Publikováno
V rubrikách Recenze

Nahé tělo, vlasy

Deva­te­nác­tý roč­ník fes­ti­va­lu 4 + 4 dny v pohy­bu se pod hla­vič­kou otáz­ky Who is the direc­tor? opět roz­kro­čil mezi tan­cem, diva­dlem, site-spe­­ci­­fic, hud­bou a výtvar­ným umě­ním. V tom je už léta zce­la kon­zis­tent­ní. Vět­ši­na akcí se letos ode­hrá­la v Palá­ci U Stý­b­lů na Vác­lav­ském náměs­tí, v Arše a v Altě. Mís­ta činu, důle­ži­tá fes­ti­va­lo­vá sou­část, také vyšla z vnitř­ních pro­sto­rů na uli­ci. S odstu­pem… Pokra­čo­vat ve čte­ní Nahé tělo, vlasy

Publikováno
V rubrikách Recenze

Eifmanův Rodin – baletní brilance

Balet Národ­ní­ho diva­dla se posled­ní dobou sna­ží, abychom moh­li čes­ký balet kon­fron­to­vat se zahra­nič­ní­mi špičkami.

Publikováno
V rubrikách Recenze

Šachová partie ve Valmontovi

Román Nebez­peč­né vzta­hy Cho­der­lo­se de Lac­lo­se se obje­vu­je na našich balet­ních jeviš­tích už podru­hé v krát­ké době – v roce 2011 uved­lo Národ­ní diva­dlo Brno balet Nebez­peč­né zná­mos­ti v insce­na­ci cho­re­o­gra­fa Krzysz­to­fa Pas­to­ra. Nyní se k téma­tu obrá­til Libor Vacu­lík v praž­ském Národ­ním divadle.

Publikováno
V rubrikách Recenze

Diptych

Letoš­ní pod­zim při­ne­sl mimo­řád­nou skli­zeň. Jed­nu z dozrá­lých pre­mi­ér uved­lo diva­dlo Ponec, ačko­li ješ­tě před tím byla pre­zen­to­vá­na v diva­del­ní kap­li v Nečtinách.

Publikováno
V rubrikách Recenze

Angažovaná pracovna

Dru­hou sérii debat Mluv­me o tan­ci, kte­rá pro­bí­ha­la o říj­no­vých čtvrt­cích v žiž­kov­ské Pra­cov­ně, zakon­čil 23. 10. večer s titu­lem Tanec jako anga­žo­va­né umění.

Publikováno
V rubrikách Recenze