V oblacích bezčasí

Je to již něko­lik měsí­ců, kdy se Nová scé­na lou­či­la se svým vede­ním. Byli jsme zvě­da­ví, co nás, taneč­ní pub­li­kum za dal­ší éry čeká. Po zku­šeb­ním obdo­bí jsme z dosa­vad­ní spo­lu­prá­ce zkla­ma­ní. Jako­by bylo na Nové scé­ně bez­vlá­dí. Vyha­zov ale, zdá se, dosta­ne­me my. Až do kon­ce sezó­ny se nechys­tá žád­ná nová pre­mi­é­ra, v sezó­ně příští jsou… Pokra­čo­vat ve čte­ní V obla­cích bezčasí

Publikováno
V rubrikách Recenze

DIVADELNÍ FLORA ZAČÍNÁ

Ve čtvr­tek 15. květ­na odstar­to­val jeden z nej­vý­znam­něj­ších tuzem­ských diva­del­ních fes­ti­va­lů — 18. roč­ník Diva­del­ní Flo­ra. Potr­vá jede­náct dní a na dese­ti olo­mouc­kých scé­nách před­sta­ví uměl­ce z osmi zemí, fes­ti­va­lo­vé menu nabíd­ne na šest desí­tek produkcí.

Publikováno
V rubrikách Aktuality

„Beat“ mimo

Praž­ský komor­ní balet roz­ší­řil nedáv­no svůj reper­toár o dal­ší dílo. Ten­to­krát vede­ní PKB inves­to­va­lo do pro­jek­tu pro šest taneč­ní­ků, kte­rý hos­tu­jí­cí cho­re­o­gra­fic­ká dvo­ji­ce – Uri Igvi a Johan Gre­ben – nazva­la Beat.

Publikováno
V rubrikách Recenze

Tančící města — Paříž

Vol­né jar­ní dny láka­jí k výle­tům i del­ším cestám. Ide­ál­ní desti­na­cí pro ten­to měsíc a jeho vol­né dny je nepo­chyb­ně Paříž. My vás do ní pozve­me krát­kým videem z cyk­lu Moving Cities, za nímž sto­jí reži­sér Jevan Chowd­hu­ry a lon­dýn­ské designo­vé stu­dio Wind & Fos­ter, kte­ré se věnu­je rekla­mě, tvor­bě bran­din­gu, roz­hla­so­vým kam­pa­ním, ilu­stra­ci, ani­ma­ci a pří­buz­ným záležitostem.

Dubnové družení

Ten­to člá­nek by se také mohl jme­no­vat – „Mluv­me spo­lu“, neboť to byla hlav­ní moti­va­ce k uspo­řá­dá­ní seri­á­lu dis­ku­sí věno­va­ných tan­ci, kte­ré pro­bí­ha­ly v kre­a­tiv­ním pro­sto­ru Dru­ži­na v Krym­ské uli­ci v Pra­ze kaž­dý dub­no­vý čtvr­tek (až na ten prv­ní, kte­rý by koli­do­val se zahá­je­ním Čes­ké taneč­ní plat­for­my, tak­že se začí­na­lo středou). 

Publikováno
V rubrikách Recenze

Protančeno

29. duben je kaž­do­roč­ně zasvě­cen osla­vám Mezi­ná­rod­ní­ho dne tan­ce. V Pra­ze se osla­vo­va­lo už popáté. Na roz­díl od minu­lých roč­ní­ků orga­ni­zá­to­ři nezvo­li­li mot­to „den, kdy se bude tan­čit všu­de“, kte­ré evo­ku­je budo­va­tel­ský film z 50. let. Letos šlo o „den, kte­rý je tře­ba protančit“.

Publikováno
V rubrikách Recenze

Den tance v Česku a médiích

Osla­vy Mezi­ná­rod­ní­ho dne tan­ce před pěti lety roz­je­lo občan­ské sdru­že­ní Vize tan­ce, teh­dy sil­ně zamě­ře­né na tanec nezá­vis­lých sku­pin, pro­fe­si­o­ná­lů v oblas­ti con­tem­po­ra­ry. Hned od začát­ku však poje­tí oslav dne tan­ce pat­ři­lo do sfé­ry sdí­le­ní, spo­lu­prá­ce, potře­by roz­li­šit půva­by a sílu tan­ce v našich životech.

Publikováno
V rubrikách Recenze

Spravedlivý díl tanci

Kaž­do­roč­ní roz­ho­do­vá­ní o gran­tech, ať už na Minis­ter­stvu kul­tu­ry ČR nebo na Magis­trá­tu hl. m. Pra­hy, je čas­to klí­čo­vé pro exis­ten­ci taneč­ních projektů.

Publikováno
V rubrikách Aktuality

A je to!

Toto video je odpo­vě­dí na výzvu jaz­zo­vé for­ma­ce Pre­servati­on Hall Jazz Band k nato­če­ní kli­pu na pro jejich nové album „That’s It!” Ten­to jazz band si to může dovo­lit – má pade­sá­ti­le­tou his­to­rii a vel­ké renomé.

La Sylphide Karin Elverové

Když vzni­kal ten­to roz­ho­vor, tak v ost­rav­ském Diva­dle Anto­ní­na Dvo­řá­ka vrcho­li­ly pří­pra­vy na pre­mi­é­ru úhel­né­ho roman­tic­ké­ho bale­tu La Syl­phi­de.  Jeho nastu­do­vá­ní svě­ři­la nová šéf­ka tam­ní­ho bale­tu Len­ka Dří­ma­lo­vá cho­re­o­gra­f­ce, taneč­ni­ci a spe­ci­a­list­ce na bour­non­villov­skou tech­ni­ku Karin Elve­ro­vé. Sym­pa­tic­ká Dán­ka není v Čes­ku popr­vé, a jak pro­zra­zu­je násle­du­jíc roz­ho­vor, ani naposledy.

Publikováno
V rubrikách Rozhovory