Pražská scéna Jatka 78 hostila na konci února mezigenerační australský soubor A Good Catch Circus s představením Casting Off. Tři všestranné artistky, kdy nejstarší z nich již oslavila šedesát let, byly odzbrojující svým nadhledem, tak cenným uměním zasmát se doslova zplna hrdla samy sobě. Ve svém experimentálně komorním díle se nebály postávat na hraně, šponovat situace a pokoušet jedna… Pokračovat ve čtení Výjimečné odhalování každodennosti
Divadelní svět 2024: Rodina, tanec, alchymie
V brněnském kreativním hubu KUMST na Údolní proběhla 7. 3. tisková konference k nastávajícímu ročníku festivalu Divadelní svět Brno. Pro naše čtenářstvo si dovolujeme ze setkání vytáhnout zejména upoutávky na inscenace pohybového divadla a taneční choreografie, jež představil dramaturg baletu NdB Karel Litera, a kromě britsko-bangladéšského titána Akram Khana mezi nimi najdeme i skromnější projekt La Fleur nebo Tantehorse, a jež… Pokračovat ve čtení Divadelní svět 2024: Rodina, tanec, alchymie
Vyjádření Yvony Kreuzmannové k současnému dění kolem PONCE a Tance Praha
Uveřejňujeme redakčně neupravené vyjádření Yvony Kreuzmannové k otázkám Tance Praha, jeho nové umělecké rady, a budoucnosti České taneční platformy. „Vytvořit externí Uměleckou radu, namísto jediné osoby rozhodující o veškerém programu, považuji za krok k větší transparentnosti a čitelnosti dramaturgie divadla,” píše ve svém vyjádření. PONEC – divadlo pro tanec dostal ode mě do vínku jasné poslání jako první stálá scéna pro… Pokračovat ve čtení Vyjádření Yvony Kreuzmannové k současnému dění kolem PONCE a Tance Praha
Woods Won’t Vaporize: jednota v pomíjivosti
V rámci pražského festivalu Malá Inventura bylo možné na scéně divadla X10 zhlédnout Woods Won’t Vaporize skupiny Alica Minar & col. Jde o environmentálně zaměřenou, velmi citlivou i názornou ilustraci jednoty, samostatnosti i nekonečné vzájemné propojenosti všeho živého i neživého. Tématem je křehkost, ale i houževnatost a puzení k reorganizaci a snaze k překonání náročných životních výzev. Woods won’t vaporize © Karolína Malá Ještě před začátkem představení se mezi hosty… Pokračovat ve čtení Woods Won’t Vaporize: jednota v pomíjivosti
Oleksii Kozhan — Nemám domov
Олексій Кожан — У мене немає дому Oleksii Kozhan se narodil a základy choreografie se naučil v Doněcku. V roce 2014 se přestěhoval do Vyšhorodu, kde založil taneční školu Uptown Dance School, školu moderní a klasické choreografie. Během pěti let její existence vytvořili společně se studenty školy 4 taneční představení, velký muzikál, natočili film-balet a v loňském roce měli tu čest reprezentovat Ukrajinu v rámci národního… Pokračovat ve čtení Oleksii Kozhan — Nemám domov
PerformanceBus. Zastavit může znamenat konec
Studio ALTA vypravilo minulý týden ve čtvrtek (22. 2. 2024) svůj čtvrtý PerformanceBus. S řidičem Marcelem za volantem jsme vyrazili vstříc místům, jež nejenom zahraničním hostům, ale druhdy ani rodilým Středočechům nemusí být tak známá, jako zavedená kulturní epicentra Alty, Venuše ve Švehlovce, Archy+, Ponce nebo Vily na Štvanici. Na cestě za novými obzory performance, mimo… Pokračovat ve čtení PerformanceBus. Zastavit může znamenat konec
Potkat lišku uprostřed Vršovic
Dvaadvacátý ročník festivalu nového divadla Malá inventura se pomalu chýlí ke konci. Co přinesl? Přes třicet projektů – od imerzivní divadelní inscenace Climax uskupení Pomezí, přes intimní zpracování nezveřejněných deníků Petra Lébla režisérky Daniely Špinar (Objal mě Bůh a nic), či zeleninový balet Louskáček, který mohli diváci a divačky shlédnout již na loňském loutkářském festivalu Spectaculo Interese, po PerformanceBus, který vzal… Pokračovat ve čtení Potkat lišku uprostřed Vršovic
COMPAGNIE MOSSOUX-BONTÉ (Belgie) The Great He-Goat
Koncepce a choreografie: Nicole MossouxRežie: Nicole Mossoux ve spolupráci s Patrickem Bonté Muzeum ožívá v hluboké noci. Místnosti se plní stíny, démony a hrůzami z obrazů visících na stěnách. Atmosféra je napjatá. Inspirováni proslulými Pinturas Negras španělského malíře Francisca Goyi (1746 – 1828) si Patrick Bonté a Nicole Mossoux vypůjčují z jeho znepokojivých vizí a vytvářejí toto silné, cenami ověnčené dílo pro jedenáct tanečníků a jejich loutkové… Pokračovat ve čtení COMPAGNIE MOSSOUX-BONTÉ (Belgie) The Great He-Goat
Jedenácterým kruhem v poli
Festival Cirkopolis dovršil jedenáct let. Za podstatná se považují kulatá nebo půlkulatá výročí, ale číslo 11 je pro festival „jedinečných jednotlivců“, „jedinečných individualit“ nebo „jedinečných jednotlivostí“ více než symbolické a svému účelu poslouží. Midi Lidi v jednom ze svých tracků zpívají 1:1 tělo a duch, jako by našli rovnováhu mezi formou a obsahem, tak jako performeři na festivalu Cirkopolis nalézají… Pokračovat ve čtení Jedenácterým kruhem v poli
Andrea Cusumano: „Raumdramaturgie” od 3. března v Nitsch muzeu v Mistelbachu
ANDREA CUSUMANO RAUMDRAMATURGIERETROSPEKTIVE 1993 – 2023 03.03.2024 – 20.05.2024 Vernisáž: 2. března 2024, 18 h Kurátorka/kurátor: Giulia Ingarao und Fabio Cavalucci Na rok 2024 jsou v Nitschově muzeu v Mistelbachu naplánovány dvě velké samostatné výstavy. Vše zahájí italsko-britský umělec Andrea Cusumano, bývalý Nitschův asistent a dlouholetý hudební ředitel divadla Orgien Mysterien, jehož tvorbu Hermann Nitsch silně ovlivnil. Cusumanův vzpomínkový text o Hermannu Nitschovi jsme uveřejnili… Pokračovat ve čtení Andrea Cusumano: „Raumdramaturgie” od 3. března v Nitsch muzeu v Mistelbachu