Menu

Rozhovory

Ewan McLaren’s Energy Pathways

The seventh edition Bazaar Festival is just starting. Its theme this year, We the Landscape, marks a definitive shift towards environmental issues. I spoke to its dramaturg and “spiritual father” Ewan McLaren about the landscape of the festival today.

Read more...

Cesta energiemi Ewana McLarena

Začíná sedmý ročník Bazaar festivalu. Letos se s podtitulem „Jsme krajina“ posouvá k výrazně environmentálním otázkám. Jakou krajinou je festival aktuálně jsem se ptal jeho dramaturga a „duchovního otce“ Ewana McLarena.

Read more...

Do nitra tanečního gamingu

NINCS je taneční film, či přesněji taneční filmová videohra, která vychází ze stejnojmenné inscenace a adaptuje herní principy na scéně. Na otázky odpovídá Dana Pala, autorka celého konceptu, choreografka i performerka.

Read more...

BuranTeatr: Můžeme být dokonalí, ale bude to pořád málo

V Brně je občas fakt hnusně. Místy je na tričko, místy sněží, a když se dívám z okna, mívám často pocit, že kultura nadobro vzala roha a už se tady snad ani nic neděje. S domněnkou, že jediné, o čem lze v Brně v souvislosti s pohybovým a tanečním divadlem psát, je balet NdB jsem se posledních pár let zcela bezostyšně vypravovala za tancem do Prahy. Zároveň mi tatáž bezostyšnost posledních pár měsíců (ne-li let) dýchá na záda a otravuje s tím, že to přece nemůžu takhle nechat. Jenomže Brno je po bližším zkoumání město, které se hýbe, tančí a tvoří mnohem víc, než se zdá. I když o tom asi nemá nikdo moc potřebu psát. Člověk je tvor omylný – a já se ráda nechávám vyvádět z omylů.

Seriál rozhovorů s brněnskými tvůrci i pedagogy vykopávám BuranTeatrem. S jeho uměleckým šéfem Jurajem Augustínem a produkční a koordinátorkou workshopů Klaudií Klembarovou jsme zjišťovali, jaké jsou možnosti i úskalí pohybového divadla a performance v Brně.

Read more...

Prodej & Předplatné

Log In or Sign Up

Log in with Facebook

Zapomenuté heslo? / Zapomenuté jméno?