Menu

Recenze

Nové možnosti prichádzajú nečakane i tragicky

Keď minuloročný Kiosk, etablovaný žilinský festival tanečného a performatívneho divadla, označili jeho kurátori číslom 1, zaváňalo to vystúpením zo zaužívaných koľají a novým nádychom pri hľadaní dramaturgických a produkčných možností. Takto našliapnuté očakávania „inej“ éry bolo v ovzduší cítiť po rozpačitom motte work in progress o to silnejšie. Začiatkom leta však zasiahol emblémový multifunkčný priestor S2 požiar. Strata moderného plastového chrámu periférneho scénického umenia s hlineným povrchom vnútornej omietky a zastrešenej betónovým nadjazdom možno nebola z globálneho hľadiska tak tragická, ako Notre dame či sibírske lesy, no pre česko-slovenskú kultúrnu obec štípal dym rovnako. Výrazne to ovplyvnilo aj tohtoročnú atmosféru a plánovanú dramaturgiu Kiosku. Pôvodnú tematickú linku venujúcej sa Zodpovednosti Vzdelávaniu nahradil „zapálený divák“ a téma Vyhorenia. 

Read more...

Tanec dialogu a otevřenosti

Atmosféra letošní francouzsko-žďárské KoresponDance se asi nejpřesněji otiskla do performance Dance with Changing Parts, konceptuální taneční variaci na skladbu Music with Changing Parts Philipa Glasse - aneb jak se masa promění ve společenství individuí. Ačkoliv se program skládal převážně z novocirkusových produkcí, tvář letošního, sedmého ročníku mezinárodního festivalu utvářela silná místní komunita a podněty ke snaze o překlenování propastí mezi generacemi i národy.

Read more...

Obnažená ňadra z Koreji i Madagaskaru na Tanci Praha

Dovolila jsem si tento titulek, protože obě díla, o kterých píšu, byla sexy a opravdu stála za to. Korejská choreografka Eun Me Ahn přinesla na jeviště Ponce dynamickou taneční skupinu, dokonalý organismus. Dostala nás energií letu i tanečníky v pružných barevných šatech v dynamickém supertanečním catwalku. Naopak choreografka z Madagaskaru Judith Olivia Manantenasoa nás pozvala do hlubšího poetičtějšího sóla, prosyceného intimním setkáním. Na krůpěje jejího potu jsme si mohli v tom klidu a blízkosti doslova sáhnout. Ač byla díla rozkročená mezi kontinenty rozdílná a v něčem fascinujícím způsobem charakterizovala místo odkud pochází, přeci jen měla i spojitosti. Nejen obnažená ňadra…

Read more...

Nula jako prázdnota

Festival Nultý bod vstoupil do druhé dekády své existence. Po předchozích ročnících podobajících se tanci mezi vejci, dramaturgické přešlapy přehlušily výrazné umělecké vstupy a dokonale se letos obnažila jeho názorová nejistota a estetická netečnost.

Read more...

Prodej & Předplatné

Log In or Sign Up

Log in with Facebook

Zapomenuté heslo? / Zapomenuté jméno?