Menu

Recenze

TOP 3 Z BRATISLAVY V POHYBE 2017

Napriek tomu, že medzinárodný festival súčasného tanca Bratislava v pohybe 2017 priniesol takmer o polovicu viac produkcií ako minulý rok, nedá sa povedať, že by išlo o vydarený ročník. Musím dokonca priznať, že Bratislava v pohybe ma v niečom rok čo rok neprestáva sklamávať. A tomuto môjmu pocitu nepridáva ani fakt, že ide o festival so zrejme najindiferentnejšou atmosférou, aký som kedy absolvovala. Budem sa zrejme opakovať, ale myslím si, že Bratislava v pohybe stále naplno nevyužíva potenciál, ktorý má – alebo ktorý by mohla mať.

Read more...

Laskavě kritické dada

Brněnské Divadlo Aldente se od roku 2014 zabývá divadelní tvorbou s dětmi postiženými Downovým syndromem. Sami tvůrci označují toto směřování s jistou mírou nadsázky jako žánr tzv. actor-specific. V Brně je Aldente jediným profesionálním souborem pracujícím s herci se specifickými potřebami. Režisérka a současně i vedoucí divadla Jitka Vrbková uvedla letos na podzim novou inscenaci Who am I?, v níž zkoumá, jak se společenský systém podepisuje na utváření identity člověka. Jací lidé a instituce o člověku rozhodují a snaží se jej definovat? Nakolik ho předurčují vnější vlivy a může si vůbec zachovat svou vnitřní integritu? Inscenace ve tvaru dadaistické básně odkrývá iracionalitu zdánlivě logického společenského systému a kritizuje fenomén škatulkování a zjednodušujících nálepek. Ještě se ukáže, kdo je tu vlastně „normální“.

Read more...

Expozice nové lásky

Areál karlínských kasáren se před nedávnem proměnil v kulturní centrum, které svou polohou doplňuje konstelaci nedalekých žižkovských divadel. Chátrající vojenský objekt v majetku Ministerstva spravedlnosti nabízí unikátní prostorové možnosti pro tvůrce performance, site-specific, imerzivního divadla či happeningů. Spitfire Company uvedla na letošním festivale 4+4 dny v pohybu premiéru svého site-specific projektu Fragmenty #2, situovaného do útrob jednoho z křídel bývalých kasáren. Dílo na pomezí instalace a fyzického divadla vzniklo na základě inscenace Fragmenty milostných obrazů, premiérované letos v květnu. Autoři konceptu (Petr Boháč a Miřenka Čechová) zde stejně jako ve Fragmentech milostných obrazů a v Constellations I. Before I Say Yes zkoumají vztah výtvarných objektů a fyzického divadla a zaměřili se na integraci výtvarného umění do divadelního kontextu. 

Read more...

Jana Vrána lights the lights

Performerka, ale také choreografka převážně sólových projektů Jana Vrána se ve své poslední inscenaci Black& White snaží definovat a vytyčit hranice genderu. Žádnou objevnou myšlenku ale nevysloví, spíš objasňuje věci, které jsou známé stejně odvěce jako celé hledání průsečíků v „mezipohlavním sporu“.

Read more...

Prodej & Předplatné

Log In or Sign Up

Log in with Facebook

Zapomenuté heslo? / Zapomenuté jméno?